Jedyna taka autobusowa Stokrotka…
Dostaliśmy informację, że w Rzeszowie niszczeje prototyp pierwszego niskopodłogowego autobusu marki Autosan o wdzięcznej nazwie Stokrotka. Może warto zachować ten wyjątkowy egzemplarz dla kolejnych pokoleń….
Jak informuje portal mojrzeszow.pl- skonstruowany i wyprodukowany w 2001 roku w sanockiej fabryce Autosan S.A.niskopodłogowy autobus klasy MAXI niszczeje na placu postojowym rzeszowskiejzajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. Mowa o”Stokrotce”, czyli prototypowego modelu Autosana o oznaczeniu A844MN.Oznaczenie modelu pochodzi od nazwy kratownicy „Csepel 844.50”, węgierskiejprodukcji, na której autobus został zbudowany.
Jedyny w swoim rodzaju 12-metrowy autobus miejski po razpierwszy został zaprezentowany na targach Poznań Motor Show w 2001 roku.Nienajlepsze wykończenie wnętrza pojazdu nadrabiane jest poprzez 7-litrowysilnik produkcji MAN, który w połączeniu z mocą silnika i przełożeń skrzynibiegów daje zadowalające wyniki pod względem ekonomii jazdy.
Pierwszyniskopodłogowy model sanockiego producenta mógłby stanowić poważną konkurencjędla zagranicznych wytwórców autobusów. Na nieszczęście wówczas wchodziła wskład Polskich Autobusów, podobnie jak firma z Jelcza-Laskowic, która w swojejofercie posiadała już nowocześniejszy model niskopodłogowego autobusu – M125.
W konsekwencji topodwrocławska fabryka otrzymała polecenie produkcji niskopodłogowych3-drzwiowych autobusów klasy MAXI, zaś model z Sanoka pozostał tylkoprototypem, można by powiedzieć „jedyną na świecie stokrotką na kółkach”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„