Jedne z ostatnich autobusów Solaris Urbino 8,9 LE. W MPK Kraków
13 grudnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie wzięło w leasing cztery małe autobusy Solaris Bus & Coach
Pojazdy będą wykorzystywane do obsługi mniej zatłoczonych linii, a także na trasach, gdzie nie mogą przejechać większe pojazdy. O tym zakupie pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Podobnie jak o minibusach od Autometu, które za moment wejdą w skład floty MPK Kraków.
Zajezdnia Bieńczyce
W środę w zajezdni autobusowej Bieńczyce zaprezentowane nowe autobusy. Niskopodłogowe pojazdy mierzą ok. 9 metrów długości i są napędzane silnikami spełniającymi europejską normę Euro 6. Midibusy wyposażono w platformę dla osób poruszających się na wózkach, klimatyzację, a także monitoring.
Jak wyjaśnił wiceprezes MPK Kraków, Mariusz Szałkowski, pojazdykategorii MIDI będą wykorzystywane na trasach o mniejszym napełnieniu oraz tam gdzie ze względu na wąskie ulice i drogi nie mogą przejechać standardowe autobusy.
-„O tym, że tego rodzaju pojazdy są potrzebne w Krakowie świadczy chociażby uruchomiona zaledwie kilka dni temu linia nr 180 kursująca z os. Na Stoku do Grębałowa, która jest obsługiwana przez najmniejsze pojazdy, jakie posiadamy. To potwierdza, że Kraków potrzebuje różnorodnego rodzaju taboru, nie tylko przegubowych, ale także małych autobusów” - wskazał przedstawiciel MPK.
Za dostawę czterech nowych pojazdów w formie leasingu odpowiadało konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millennium Leasing. Koszt tej inwestycji to blisko 8,5 mln zł brutto.
Na koniec dodajmy, że to jedne z ostatnich modeli Urbino 8,9 LE z fabryki w Bolechowie. Jak wytłumaczył obecny w Krakowie rzecznik prasowy firmy Solaris Bus & Coach, Mateusz Figaszewski , takie Solarisy nie są w ogóle produkowane w nowej stylistyce i ta generacja powoli się kończy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co dalej?
Jak podkreślił K Mariusz Szałkowski, obecnie krakowski przewoźnik posiada 40 małych pojazdów kategorii MIDI.
W najbliższym czasie ma zostać zrealizowana jeszcze dostawa czterech nowych autobusów kategorii MINI marki Automet, których długość nie przekracza ośmiu metrów.
Na koniec dodajmy, że prezentacji czterech midibusów towarzyszył pokaz historycznego pojazduMAN SL 200, który został wyremontowany przez pracowników MPK SA w Krakowie. O tym za chwilę.