Jedna oferta na autobusy dla Kolei Małopolskich. Od Iveco
8 września Koleje Małopolskie otworzyły ofertę w przetargu na zakup dwóch, podmiejskich autobusów niskowejściowych klasy MAXI.
Najprawdopodobniej te pojazdy mają posłużyć do uzupełnienia sieci kolei aglomeracyjnej o wybrane połączenia Autobusowych Linii Dowozowych (ALD). Wszystko to w ramach walki z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie i nowej strategii spółki, które chce zostać intermodalnym przewoźnikiem.
DWA AUTOBUSY
Małopolscy kolejarze chcą kupić autobus niskowejściowy, międzymiastowy, dwuosiowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2020 r. i spełniający normę Euro 6.
Podstawowe parametry techniczne to:
- Długość – od 10500 mm do 12500 mm
- Szerokość – od 2500 mm do 2550 mm
- Wysokość – maksymalnie 3350 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym)
- Całkowita liczba pasażerów – minimum 70
- Liczba miejsc siedzących – minimum 40 miejsc stałych + 1 kierowca + co najmniej 1 miejsce na wózek inwalidzki.
- Nad przestrzenią pasażerską z siedzeniami półki na bagaż.
- Drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. W drugich drzwiach rampa ułatwiająca wjazd do autobusu wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym.
Jedna oferta
Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyła firma ABP Bus & Coach, która za dostawę dwóch pojazdów oczekuje 1.730.000 PLN netto / 2.127.900 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 865.000 PLN netto.
Z kolei kolejarski budżet to 2.172.999,18 PLN brutto, czyli oferta ABP mieści się w budżecie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz pozostaje tylko pytanie, jakie autobusy zaoferowano Kolejom Małopolskim. Z ceny wynika, że mogą to być nowe modele Crossway LE. Albo 10,8M LE 12M LE. Natomiast ABP zajmuje się też handlem używanymi pojazdami, dlatego nie jest wykluczone oferta obejmowała w miarę młode egzemplarze Citaro LE. My stawiamy na Iveco.
KOLEJARSKIE WYMAGANIA
Przypomnijmy, że zamówione pojazdy mają być przygotowane do montażu terminala do sprzedaży biletów kolei aglomeracyjnej. KM zażyczyła sobie także:
- przygotowane stanowiska pod obsługę terminala do sprzedaży biletów
- system monitoringu przestrzeni pasażerskiej
- system nagłośnienia zapowiedzi głosowych wraz z mikrofonem dla kierowcy oraz tablicą wewnętrzną 24×96 do wyświetlania informacji o przebiegu trasy, kolejnych przystankach itp. wraz ze sterownikiem;
- ładowarki USB w ilości minimum 4 sztuki na pojazd, zamontowane na pionowych poręczach lub na ścianach bocznych autobusu.
- SIP – czytelne tablice kierunkowe o wysokiej rozdzielczości, złożony z co najmniej 3 wyświetlaczy zewnętrznych (czołowy i boczny, tylny – nr linii) oraz wyświetlaczem wewnętrznym i sterownikiem oraz odpowiednim oprogramowaniem. System ma umożliwiać m.in. wyświetlanie nr linii i miejscowości docelowych.
Razem daje to całkiem przyzwoity zestaw.