Jeden design spod znaku MAN

infobus
19.08.2008 21:54
Podczas lipcowej konferencji w Augsburgu MAN zaprezentowany nowy ujednolicony wygląd autobusów z rodziny MAN. Zmiany dotyczą także samego loga produktowego autobusów MAN.
Wzorem do wprowadzenia delikatnych, ujednoliconych zmian stylistycznych w całej rodzinie jest miejski model MAN Lion`s City, który został opracowany w 2004 roku Wówczas nadano mu samodzielny i bardzo nowoczesny wizerunek. Nowoczesna sylwetka obydwu modeli została wyróżniona renomowaną nagrodą iF, a modelowi solo przyznano tytuł „Autobusu 2005 roku”. Obok generalnej zmiany detali i w całości bardziej atrakcyjnej i plastycznie uformowanej sylwetki pojazdu odznaczają się one całkowicie nowym, zapożyczonym od autobusów turystycznych wyglądem tyłu. Zastosowano tutaj sięgające daleko w głąb klapy silnika elementy oświetlenia, jak również duże, sięgające od linii dachu powierzchnie okien, które są bardzo łatwe do umycia i tworzą harmonijną i gładką powierzchnię boczną. Najbardziej rzucającą się w oczy częścią tego nowoczesnego wyglądu autobusu MAN jest dolny pas podokienny ściany przedniej, która za sprawą zaznaczonych, lakierowanych żebrami kratek atrapy chłodnicy łączy tradycję i nowoczesność.
MAN Lion`s CityMAN Lion`s CityMAN Lion`s CityMAN Lion`s City
Mniejszy lew…
Ta charakterystyczna dla marki autobusu i bardzo pozytywnie przyjęta na rynku ściana czołowa do czasu targów IAA 2008 zostanie wprowadzona do wszystkich modeli firmy MAN jako wyraźny element wzoru i rozpoznawalna cecha. Po raz pierwszy tworzy ona dopasowane i zmodernizowane logo firmy MAN, które również graficznie potwierdza wysoką ocenę, jaką uzyskuje marka czołowego koncernu produkującego pojazdy użytkowe.
Ponadto na ścianie przedniej pojawi się odświeżone logo, które będzie składało się z nieco zmniejszonego symbolu 'Lwa z Braunszweigu’, zwieńczonego u góry nowo zaprojektowanym i nieco większym napisem MAN. Całość została wykonana w chromie dla podkreślenia znaczenia marki.
MAN Lion`s Regio CMAN Lion`s Regio CMAN Lion`s Regio CMAN Lion`s Regio CMAN Lion`s Regio CMAN Lion`s Regio C
Zmiany w turystycznych
Nowy wygląd przedniej ściany otrzymają oprócz autobusów turystycznych MAN Lion’s Coach i Lion’s Coach Supreme również wersje udanej serii autobusów MAN Lion’s Regio, którym właśnie w końcu czerwca po raz czwarty z rzędu czytelnicy wydawnictwa ETM (Niemcy) przyznali tytuł „Autobusu roku“. Dzięki temu jeszcze raz zostanie podkreślone techniczne podobieństwo modelu do autobusów turystycznych tej marki, a wysoka jakość wzoru będzie zachęcać do zakupu. W topowym modelu autobusu turystycznego Lion’s Coach Supreme ściana przednia ta obok ozdobnych żeber posiada dodatkowo wysokiej jakości osłonę chromową przechodzącą wzdłuż górnego jej zakończenia, która podkreśla szczególne wymagania tego autobusu turystycznego. W połączeniu ze świecącym sierpem podpory B i zmienionym dziobem w części dachowej stwarza ona szlachetny i dopasowany wygląd wysokiej klasy autobusu Lion’s Coach Supreme. Ponadto model Lion’s Coach Supreme jako dodatkową cechę rozpoznawczą rodziny przejmuje typowe dla autobusów MAN filary A w kolorze skóry, biegnące elegancko od fasety dachu do dziobu.
MAN LIon`s Coach CMAN LIon`s Coach CMAN LIon`s Coach CMAN LIon`s Coach CMAN LIon`s Coach CMAN LIon`s Coach C
Zmiany w „Low Entry”
Jako trzeci model do aktualnego wyglądu marki zostanie dopasowany zapowiedziany również w 2004 roku semi-niskopokładowy autobus miejski MAN Lion’s City LE z fabryki w Ankarze. Na jego funkcje będzie wskazywać już nazwa: Lion’s City LE, tak jak „Low Entry”(niskie wejście). Standardowy autobus Lion’s City LE Ü, dostępny jako autobus miejski, ale też jako autobus podmiejski / regionalny wyposażony w konwencjonalną tylny most napędowy został pod każdym względem upodobniony do swojego niskopodłogowego brata Lion’s City. Budując kabinę wewnętrzną oraz przygotowując stanowisko pracy kierowcy, wykorzystano najnowszą wiedzę z zakresu ergonomii, starannie przy tym dopasowano wiele szczegółów ich wyglądu. Podobnie jak wóz niskopodłogowy autobus Lion’s City LE może być wyposażony w dotychczas używane własne stanowisko kierowcy firmy MAN, co do tej pory wykorzystano w ponad 40 procentach pojazdów. Ponadto zastosowano wiele ulepszeń wewnątrz pojazdu, dzięki czemu pojazd ten dodatkowo zyskuje na atrakcyjności dla stojących przed wyborem autobusów operatorów, dla których ważne są i koszt, i zalety pojazdów.
MAN Lion`s City LEMAN Lion`s City LEMAN Lion`s City LEMAN Lion`s City LEMAN Lion`s City LEMAN Lion`s City LE
Obok, w większości identycznego jak w pojazdach niskopodłogowych, wyglądu od przodu, na który wpływa jedynie większa wysokość pojazdu, dopasowane są również grafika boczna, optycznie podniesione okna oraz charakterystyczny widok z tyłu z eleganckimi liniami i prowadzeniem powierzchni. Tak samo jak w autobusach niskopodłogowych w autobusie Lion’s City LE na życzenie można zatrzymać z tyłu światła stop z diod LED, można je także wymienić na identyczne nowe, wchodzące w skład wyposażenia seryjnego, oraz światła dzienne z przodu. Od 2009 roku wraz z wprowadzeniem pokładowego oprogramowania diagnostycznego OBD 2, moc zastosowanego tutaj silnika MAN D08 Common Rail o aktualnej mocy 280 KM zostanie podniesiona do 290 KM.
Rodzina autobusów MANRodzina autobusów MANRodzina autobusów MAN