Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jeden autobus elektryczny dla MZK Chodzież. Analiza SWZ

infobus
10.03.2022 16:00

Miejski Zakład Komunikacyjny w Chodzieży jest w trakcie poszukiwania jednego autobusu elektrycznego wraz z ładowarkami.

Przypomnijmy, że inwestycja jest realizowana w ramach zadnia pod nazwą: „Zakup autobusu elektrycznego oraz ładowarki na terenie Gminy Miejskiej w Chodzieży”, które zostało objęte dofinansowaniem w formie dotacji ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Punktacja oferentów

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w Infobusie. Pora na szczegółową analizę specyfikacji warunków zamówienia.

Zamawiający będzie punktował wykonawców z uwzględnieniem 8 kryteriów:

  • ceny – 60 pkt
  • liczby miejsc dla pasażerów (55 miejsc i więcej) – 5 pkt,
  • szyby przedniej dzielonej w układzie pionowym -  5 pkt,
  • szyby w części pasażerskiej pojedyncze – 5 pkt,
  • poszycia zewnętrznego autobusu podzielonego pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną - 5 pkt
  • zastosowania silnika centralnego - 5 pkt,
  • okresu gwarancji na magazyny energii elektrycznej (84 miesiące) – 5 pkt,
  • okresu gwarancji całopojazdowej (60 miesięcy i więcej) -10 pkt.

Co chce MZK?

Autobus elektryczny dla MZK ma mieć długość całkowitą – od 8,5 do 9,5 m, a jego wysokość maksymalna to 3,40 m. Pojazd musi przewieźć minimum 45 pasażerów w tym od 15 do 21 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.

Elektryk będzie napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW, chłodzonymi cieczą lub powietrzem. Energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub superkondensatorach lub innych urządzeniach pozwalających na efektywne wykorzystanie zgromadzonej w nich energii elektrycznej. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to minimum 240 kWh, pozwalająca na przejechanie minimum 130 km na pełnym naładowaniu.

Ładowanie magazynu energii nastąpi poprzez system plug-in, zewnętrzną ładowarką stacjonarną o mocy 80 kW, dwuzakresową oraz o mocy 40 kW. Wewnątrz pojazdu znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego. Fotele mają być wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Autobus będzie wyposażony w elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe. Z kolei wewnątrz, system informacji pasażerskiej stanowić ma tablica o czerwonym kolorze liter, dwurzędowa.

Podsumowując

Punktacja za szybę przednią dzieloną w pionie daje niewielką przewagę takim producentom jak Solaris, czy też ARP. I takiego właśnie pojedynku spodziewamy się w tym przetargu. Weryfikacja naszych typów w postaci otwarcia ofert nastąpi w dniu 23 marca.