Jazdy na suwak i korytarzy życia wejdą do testów
Po trzech miesiącach od wprowadzenia obowiązku „jazdy na suwak” i korytarzy życia w pytaniach egzaminacyjnych dla kandydatów na kierowców pojawią się pytania dotyczące „jazdy na suwak” i korytarzy życia – poinformował wiceszef resortu infrastruktury Rafał Weber.
O aktualizację bazy pytań wykorzystywanych podczas egzaminów na prawo jazdy w związku z wprowadzeniem obowiązku tworzenia korytarzy życia oraz „jazdy na suwak” pytali w piątek w Sejmie posłowie Jarosław Gonciarz i Wojciech Szarama (PiS). Jak zaznaczył wiceminister resortu infrastruktury Rafał Weber dodania pytań egzaminacyjnych dotyczących tych dwóch kwestii od początku chciał szef resortu Andrzej Adamczyk.
-„Planując sprawdzanie wiedzy kandydatów na kierowców w zakresie nowo wprowadzonych przepisów ruchu drogowego należy mieć na względzie fakt, że większość osób podchodzących aktualnie do egzaminu państwowego na prawo jazdy uczęszczała na zajęcia teoretyczne przed wprowadzeniem tych przepisów, a przepisy te zostały wprowadzone 6 grudnia br. Oznacza to, że nawet najlepiej przygotowane osoby nie miały możliwości zapoznania się z zasadami ruchu drogowego określonymi w nowych przepisach” – ocenił Weber.
Okres przejściowy
Weber podkreślił, że chcąc zapewnić obecnym oraz przyszłym kandydatom na kierowców czas na to, by zapoznali się z nowymi przepisami, resort podjął decyzję o tym, aby pytania egzaminacyjne w zakresie „jazdy na suwak” i korytarzy życia wprowadzić po trzech miesiącach funkcjonowania przepisów.
„Bezapelacyjnie będziemy chcieli, żeby kierowcy się do tych przepisów stosowali i tym samym zwiększali bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – zapowiedział Weber.
6 grudnia weszła w życie nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która wprowadza obowiązek tworzenia tzw. korytarzy życia – samochody jadące w korku na sąsiadujących pasach mają między sobą utworzyć przestrzeń pozwalającą na przejazd samochodów ratowniczych. Nowe przepisy mają zapewnić krótszy czas przejazdu służb ratowniczych do poszkodowanych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowela wprowadza również obowiązek jazdy „na suwak” – co ma doprowadzić do zmniejszenia korków i poprawy bezpieczeństwa w przypadku wykonywania manewru zmiany pasa ruchu, kiedy na jezdni z co najmniej dwoma pasami w jednym kierunku, jeden z nich się kończy.(PAP)
„