Jasło i cztery oferty na zakup 6 autobusów elektrycznych. Przetargowy debiut King Long
26 lutego Urząd Miejski w Jaśle otworzył cztery oferty w przetargu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych kategorii MIDI.
O finansowaniu tych zakupów z Zielonego Transportu Publicznego pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. W międzyczasie MKS Jasło mocno przygotowywało się do tego tego zakupu, m.in. przeprowadzając serię testów elektrobusów. Pora na pierwsze informacje o ofertach, które bazują na naszych nieoficjalnych danych z Jasła. Znamy graczy, ale nie znamy dokładnych cen ich ofert. O tym komisja przetargowa poinformuje dopiero jutro.
Co chciało jasło?
Jasielski Urząd Miejski preferował następujące rozwiązania:
- gwarancja całopojazdowa - 72 miesiące – 20 pkt,
- gwarancja na baterie trakcyjne – 72 miesiące – 10 pkt,
- liczba miejsc pasażerskich siedzących – powyżej 22 – 5 pkt,
- jednostkowe najniższe zużycie energii oferowanego typu autobusu zmierzone w cyklu jazdy zgodnym z procedurą badawczą SORT – 5 pkt.
Dodajmy, że Jasło wymagało też od producenta nowych autobusów bardzo niskich konstrukcji jak na autobusy elektryczne. Pojazdy mogły mieć maksymalnie 3,2 m wysokości. Jak się okazało przynajmniej cztery firmy mają takie konstrukcje w swojej ofercie.
Cztery oferty
26 lutego Urząd Miejski w Jaśle otrzymał propozycje od firm:
- ARP Pilea z autobusami Pilea 8,6;
- Solaris Bus & Coach z autobusami Solaris Urbino 9 electric;
- Kinetik z Warszawy z autobusami Karsan e-Atak;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- King Long Polska (w konsorcjum z litewską spółką Busnex UAB, która jest przedstawicielem w Europie wielu marek – w tym m.in. King Long, należąc jednocześnie do rodziny Avia Solutions Group, globalnej grupy usług lotniczych) z autobusami SmartCity PEV9.
Z kolei jasielski budżet wynosi 13.957.800,00 PLN brutto / 11.347.804,87 PLN netto, co daje jednostkową cenę elektrycznego midibusu na poziomie 1.891.300 PLN netto. Z naszych nieoficjalnych informacji z Jasła wynika, że w tej kwocie zmieściły się dwie firmy:
- King Long Polska, dla której był to przetargowy debiut po serii prezentacji m.in. w Kraśniku.)
- Kinetik z pierwszymi dostawami na koncie po wygranej zamówienia dla MZK Zielona Góra.
Z naszych informacji, że przedstawiciel tureckiego Karsana położył najtańszą ofertę i jest najbliżej zwycięstwa w Jaśle. Byłaby to wówczas największa wygrana Kinetik w Polsce. O tym czy tak będzie najszybciej przekonamy się jutro, kiedy komisja przetargowa udostępni dane z dzisiejszego otwarcia.
ELEKTRYCZNE MIDI
Przypomnijmy, że elektrobusy dla Jasła mają mieć długość od 8,0 do 10,0 m, a ich wysokość nie może przekraczać 3,20 m. Zamawiający preferuje silnik synchroniczny opcjonalnie asynchroniczny lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika lub silników musi zapewnić zamawiającemu realizację rozkładu jazdy na liniach, jak by były one wykonywane autobusem z klasycznym układem napędowym (spalinowym) Diesla. Zamawiający wymaga zastosowania silnika o mocy znamionowej (lub silników o łącznej mocy znamionowej) nie mniejszej niż 160 kW lub maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 160 kW. Układ napędowy ma posiadać funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii.
Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Oznacza to, że miasto nie definiuje warunku co do technologii zastosowanych akumulatorów stanowiących magazyn energii elektrycznej dla potrzeb zasilania elektrycznego układu napędowego. Bez względu na rodzaj zastosowanych w magazynie energii elektrycznej akumulatorów łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh. Ma ona pozwalać na przejechanie minimum 200 km na pełnym naładowaniu. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach przeznaczonych dla autobusów miejskich, profilowanych z tworzywa sztucznego, zaopatrzonych we wkładki tapicerowane (łatwo wymienialne) w oparciu i siedzisku (zalecane) lub pełną tapicerkę. Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” lub „półzamkniętego”. Drzwi kabiny kierowcy będą wyposażone w zamek patentowy i okienko do sprzedaży biletów z blatem do przyjmowania monet. Pojazdy będą wyposażone w diodowe tablice kierunkowe, sterowane sterownikiem systemów informacyjnych. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica informacyjna, dająca możliwość wyświetlania daty, godziny, imienin, reklam i informacji zaprogramowanych przez zamawiającego.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,152558,09e593f780844a990cbac63f45b3f17b.html