Jakiego autobusu szuka MZK Kutno? Analiza SWZ

infobus
13.03.2024 11:01

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla.

Trwa przetarg nieograniczony, którego celem jest wybór dostawcy. O warunkach formalnych tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Czas przyjrzeć się szczegółom zapisanym w SWZ.

Punktacja oferentów

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków technicznych (35%), warunków gwarancji (5%).

W przypadku warunków technicznych, MZK premiuje następujące rozwiązania:

  • zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 10 pkt,
  • zastosowanie w oferowanym autobusie 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 10 pkt,
  • zastosowanie zależnego zawieszenia osi przedniej – 10 pkt,
  • zastosowanie profili ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub aluminium – 5 pkt.
Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla.
Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla / fot. MZK Kutno

Autobus dla MZK

Autobus solowy dla MZK ma mieć długość do 10,55 m i wysokość do 3,1 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1200 mm. Autobus powinien przewieźć minimum 77 pasażerów, w tym co najmniej 22 na miejscach siedzących.

Autobus będzie napędzany przez silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w zabudowie wieżowej. Wymagana moc silnika to minimum 200 kW. Ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6.

Kierowcy będą pracować w przeszklonej kabinie typu zamkniętego. Ma być wyposażona m.in. w okienko i pulpit (półeczkę), umożliwiający sprzedaż biletów na przystankach, a także w radio.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu. Siedzenie będą wyposażone we wkładkę tapicerską uchwyty od strony przejścia.

Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzne. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się tablica informacyjna (tablica diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym) oraz tablica reklamowo-informacyjna. W autobusie znajdzie się także router Wi-Fi zapewniający dostęp do Internetu.

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla.
Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla / fot. MZK Kutno

Kto wygra?

Ostatnie zakupy MZK Kutno to pojazdy marki Solaris. Wszystko wskazuje na to, że tym razem nie będzie inaczej. Przyjrzyjmy się kryteriom technicznym, gdzie producent z Bolechowa może liczyć na komplet punktów, zaś konkurencja pozostaje tutaj daleko w tyle. Dodajmy jeszcze, że otwarcie ofert odbędzie się 14 marca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://mzk.kutno.pl/dokumenty/zp-ps-mzk-2024-1/