Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jakie Urbino 18 CNG dla MPK Radom? Sprawdzamy kompletację

infobus
31.05.2021 09:00
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu na jesieni odbierze pięć sztuk gazowych Solarisów Urbino 18 CNG.

To dobry moment, aby sprawdzić czego może się spodziewać przewoźnik od swoich nowych nabytków.

Na 10 lat

Przypomnijmy, że zakup finansowany jest w formie dziesięcioletniego leasingu operacyjnego. Konsorcjum, które na potrzeby radomskiego przetargu utworzyli Solaris Bus & Coach i PKO Leasing zaproponowało dostawę pięciu Urbino 18 CNG za 10.170.828,18 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt Urbino 18 CNG na poziomie 1.653.793 PLN netto. W pakiecie jest gwarancja całopojazdowa na co najmniej 49 miesięcy.

Jeśli chodzi o techniczną stronę radomskich przegubowców, to każdy z nich umożliwi podróż 160 pasażerom, w tym 45 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych “jamników” będzie możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solaris prawdopodobnie zastosuje drzwi firmy Rawag.

W nowych radomskich Solarisach zostanie zabudowany standardowy dla producenta z Bolechowa „gazowy power-pack”. To silnik Cummins typu L9NE6D II 320, który przy pojemności 9 litrów spełnia normę Euro 6D i oferuje moc 235 kW mocy przy 1356 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W zakresie przełożenie napędu mamy czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6 Diwa.

Radomski standard

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Konvekty, monitoringu i gniazd z portami USB.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej będzie mielecki R&G Plus, który na dobre zadomowił się w Radomiu. Gazowy Solaris dla MPK będzie wyposażony w cztery diodowe wyświetlacze zewnętrzne, które będą świecić na biało.

A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy będzie monitor LCD typu ETM23, który będzie prezentował informację liniową w formie graficznej. Z kolei za przegubem, tuż przed trzecimi drzwiami znajdzie się LED typu ETL416120. Do tego oczywiście nie może zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Podsumowując…

Solidny standard - tak można określić pierwsze radomskie Solarisy Urbino 18 czwartej generacji. Dzięki tej powtarzalności w kompletacji, mazowiecki przewoźnik ma duży wpływ na ostateczny kształt ceny. A teraz każdy złotówka się liczy.