Jakie spalinowe i hybrydowe autobusy dla Płocka? Analiza SWZ
Płock jest na spalinowo-hybrydowych zakupach nowych autobusów. W dwóch przetargach urzędnicy szukają dostawcy dwóch autobusów z silnikiem diesla oraz dwóch (plus 1 w opcji) hybryd.
O warunkach formalnych tych zamówień pisaliśmy już w InfoBusie. Jak wygląda punktacja oferentów w poszczególnych przetargach? Sprawdzamy poniżej.
Kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert różnią się nieco w obu przetargach. W przetargu na Diesle do kryteriów oceny ofert należą:
- cena (60%),
- okres gwarancji całopojazdowej (8%),
- parametry techniczne (32 %).
Z kolei w przetargu na hybrydy zamawiający będzie przyznawał punkty w 4 kryteriach:
- cena (60%),
- okres gwarancji całopojazdowej (6%),
- gwarancja na magazyn energii (2%)
- parametry techniczne (32 %).
Przechodzimy do kryteriów technicznych, które w obu zamówieniach są punktowane tak samo. Zamawiający premiuje następujące rozwiązania:
- wyposażenie w układ EBS – 10 pkt,
- powyżej 6 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 11 pkt,
- automatyczne przełączanie się obrazu z kamery (wyłączalne przez kierowcę) zewnętrznej nad pierwszymi drzwiami na ekranie znajdującym się w kabinie kierowcy podczas skrętu w prawo lub po włączeniu prawego kierunkowskazu – 11 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Charakterystyka autobusów
Wszystkie autobusy mają charakteryzować się długością nadwozia od 11,5 do 12,5 m. Diesle mają być wyposażone w silnik czterosuwowy, rzędowy, spełniający normę emisji spalin Euro 6, o mocy minimum 210 kW. Z kolei hybrydy będą napędzane również silnikiem spalinowym spełniającym normę emisji spalin Euro 6, ale o mocy minimum 150 kW. Do tego wymagany jest silnik lub silniki elektryczne napędu hybrydowego o łącznej mocy nie mniejszej jak 100 kW. Układ hybrydowy może być szeregowy, równoległy albo szeregowo-równoległy.
Wymiana pasażerów we wszystkich autobusach ma odbywać się przez troje drzwi otwieranych do wewnątrz w układzie 2-2-2. Siedzenia dla pasażerów będą wyłożone tkaniną tapicerską z miękką wkładką na siedziskach i oparciu. Autobusy będą posiadały oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy.
Pojazdy powinny posiadać tablice zewnętrzne, elektroniczne duże, widoczne, estetyczne, kontrastowe (posiadające układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego, w kolorze białym. Z kolei wewnątrz autobusów znajdą się wyświetlacze w oknie pomiędzy pierwszymi, a drugimi drzwiami w miejscu nie utrudniającym odczytanie informacji przez pasażerów (tzw. koraliki) oraz wyświetlacz umieszczony pod sufitem za kabiną kierowcy w osi podłużnej pojazdu.
Nasze typy
Analiza SWZ prowadzi do wniosku, że wszystko jest możliwe w obu przetargach. Producenci będą musieli powalczyć ceną i okresem gwarancji. W tej sytuacji spodziewamy się co najmniej dwóch oferentów. Kto to będzie? Dowiemy się 10 maja.