Jakie są nowe MAN-y dla Ostrowa Wielkopolskiego?
Trzy MAN-y A21 już służą mieszkańcom Ostrowa Wielkopolskiego. Autobusy prezentują się bardzo elegancko zarówno na zewnątrz jak i w środku. Co jeszcze można powiedzieć o pierwszych od 19 lat „lwach” we flocie Miejskiego Zakładu Komunikacji?
Przypomnijmy, że kontrakt na dostawę trzech Lion'sów City MZK podpisało z jego polskim dystrybutorem MAN-ów pod koniec czerwca 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewał na 3 686 310 PLN brutto. Jeden A21 miał kosztować przewoźnika z Ostrowa Wielkopolskiego 999 000 PLN netto. Ale ostatecznie wyjdzie niższa kwota, gdyż dostawa została zrealizowana z opóźnieniem. To efekt ubiegłorocznej klęski urodzaju, która trapiła niemalże wszystkich producentów działających na naszym rynku.
Każdy z ostrowskich „lwów” umożliwia podróżować maksymalnie 87 pasażerom. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W znakomitej większości są to fotela Kiel Ideo. Cztery siedzenia są dostępne z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.
Ostrowskie MZK chciało „dwunastek” z dużymi silnikami i takie też dostało. Każdy MAN posiada leżący silnik, najprawdopodobniej typu D2066LUH51, który spełnia normę Euro 6. To jednostka, która mimo wszystko najlepiej spisuje się w dużych autobusach. Silnik o pojemności nieco ponad 10,5 l ma 235 kW mocy i osiąga 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa została zblokowana ze skrzynią biegów Voith D864.6.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia pięć uchylnych okien oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda z portami USB. Każdy pojazd posiada biletomat typu BM06 grodziskiej firmy Mera-Systemy. Urządzenie umożliwia zakup biletów poprzez płatność bilonem oraz zbliżeniowo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy są wyposażone w system informacji pasażerskiej bazujący na rozwiązaniach firmy R&G Plus. MAN zastosował trzy zewnętrzne tablice. W środku zamontowano trzy monitory LCD 22″, który odpowiadają za prezentację informacji liniowej. Nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS.
Eleganckie malowanie, stonowana, ale elegancka kolorystyka wnętrza oparta na schemacie z Solarisów z 2017 r. oraz ciekawa aranżacja wnętrza w postaci dwóch platform dla wózków i pasażerów stojących. To najważniejsze cechy, które wyróżniają pierwsze od prawie dwóch dekad MAN-y w Ostrowie Wielkopolskim.
„