Jakie midi dla ZKM Gdańsk?

infobus
07.04.2016 16:15

Nieco ponad tydzień temu gdańska spółka ogłosiła dwa przetargi na dostawy łącznie pięciu autobusów. Przyglądamy się części technicznej zamówienia na trzy pojazdy midi.

Najważniejsze warunki formalne obydwuprzetargów opisaliśmy tutaj. W postępowaniu, dzięki któremu ZKM chce pozyskaćtrzy pojazdy klasy midi za 2,4 mln zł netto dostawca zostanie wyłoniony napodstawie trzech kryteriów.

Cena ma wagę 55%. Ocena techniczna tomaksymalnie 35% punktów, które można uzyskać w czterech podkryteriach. W pierwszejkolejności premiowane są autobusy z konstrukcją nadwozia wykonaną zestali o podwyższonej wytrzymałości, dodatkowo zabezpieczoną antykorozyjniemetodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii. Pożądane jesttakże zastosowanie silnika tego samego producenta co pojazd. Dodatkowo pożądanyjest układ rekuperacji oraz niezależna przednia oś. 10% punktów można uzyskaćza autobus z najlepszą charakterystyką ekologiczną. Powinna być ona wyliczonana podstawie wyniku spalania osiągniętego w teście SORT2 oferowanego pojazdu.

Nowe nabytki ZKM Gdańsk mają być autobusamio długości 9 – 10,6 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinnyumożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Spółka wymaga minimum 16 miejscsiedzących, lecz nie więcej niż 28. Przynajmniej cztery fotele mają byćdostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wejście na pokład autobusu mabyć możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Za napęd ma posłużyć czterosuwowysilnik diesla spełniający normę EURO6. Jednostka ma posiadać moc 175 – 215 kW,maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1080 Nm oraz pojemność skokową 6,6- 8 l. Całość ma uzupełnić automatyczna skrzynia biegów, przynajmniej zczterema przełożeniami.

Naturalna wentylacja przestrzenipasażerskiej ma być zapewniona przez przynajmniej sześć przesuwnych okienbocznych oraz dwa uchylne luki dachowe. Nie może także zabraknąć klimatyzacji omocy minimum 30 kW.

Pojazdy muszą być monitorowaneoraz wyposażone w dosyć bogaty system informacji pasażerskiej, który w pewnymzakresie będzie nowością w autobusach ZKM. Pierwszą z nich są trzy zewnętrzne wyświetlaczediodowe o wysokiej rozdzielczości. W ostatnich miesiącach widać, że cieszą sięone coraz większą popularnością wśród przewoźników oraz zarządców komunikacji. Kolejną nowością będzie wewnętrzna tablica LCDo przekątnej minimum 22″. Nie może także zabraknąć głosowego zapowiadaniaprzystanków.

Podsumowując- kolejny przetarg, wktórym zamawiający wysoko stawia poprzeczkę i oczekuje dosyć bogatowyposażonych autobusów. Ale do kogo? O tym, kto będzie miał największe szansena zwycięstwo przekonamy się najwcześniej 5 maja.