Jakie elektrobusy Nowy Tomyśl otrzyma za drugim razem? Analiza SWZ
Gmina Nowy Tomyśl ponownie poszukuje dostawcy jednego fabrycznie nowego elektrycznego autobusu miejskiego klasy MIDI.
Poprzednim razem zamawiający uniknął wyboru ARP jako najkorzystniejszej oferty, bowiem jej ważność wygasła. Doprowadziło to do unieważnienia przetargu i rozpisania ponownego. O tej sytuacji pisaliśmy już w InfoBusie. Czy zamawiający zmienił specyfikację, w celu uzyskania pożądanej oferty? Sprawdzamy aktualne SWZ.
Kryteria oceny ofert
Nowy Tomyśl, tak jak poprzednio, planuje oceniać wykonawców z uwzględnieniem dwóch kryteriów:
- ceny – 60 pkt.
- okresu gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów (72 miesiące lub dłużej) – 40 pkt.
Autobus ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2024 roku. Gmina poszukuje elektryka o długości od 8,5 do 10 m i wysokości max. 3,4 m. Zamawiany pojazd to autobus niskopodłogowy, o wysokości od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0. Autobus ma być napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy minimum 150 kW. Ma być to silnik centralny, jednak zamawiający dopuszcza rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Magazyn energii stanowić mają baterie o pojemności minimum 275 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez łącze plug-in. Zamawiający wymaga, aby zasięg autobusu na jednym ładowaniu wynosił minimum 200 km.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. Znajdzie się tam m.in. gniazdo USB i radio. W przedziale pasażerskim przewidziano siedzenia o podwyższonym komforcie z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Dla pasażerów również przewidziano gniazda USB.
Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w technologii LED z diodami koloru białego lub bursztynowego o podwyższonej jasności i dużym kącie świecenia. Z kolei wewnątrz informację pasażerską zapewni wyświetlacz funkcjonujący w oparciu o diody LED koloru czerwonego prezentujący numer linii, kierunek, przystanki pośrednie, informacje, reklamy itp.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Brak istotnych zmian
Na pierwszy rzut oka brak jest istotnych zmian w SWZ. Oznacza to tyle, że ponownie możemy się spodziewać ofert od ARP i Solarisa. Konkurenci znają już swoje ceny i budżet zamawiającego.
Zapowiada się więc ciekawa walka cenowa, na której skorzysta zapewne Nowy Tomyśl. Pozostaje tylko pytanie czy miasto będzie zadowolone z wyboru najkorzystniejszej oferty.
Czekamy zatem na otwarcie ofert, które zaplanowano na dzień 13 kwietnia.