Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jakie autobusy z silnikami diesla dla MZK Ostrołęka? Analiza SWZ

infobus
08.11.2022 18:00

Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce szuka dostawcy i finansującego (leasing) sześciu autobusów klasy MIDI zasilanych olejem napędowym.

Na temat warunków finansowania nowych Diesli pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze dwa autobusy mają pojawić się w bazie MZK do dnia 31 marca 2023 roku, zaś ostatnie dwa – do 30 września 2023 roku. Co ponadto zawiera SWZ? Sprawdzamy.

Premiowane rozwiązania techniczne

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), oceny rozwiązań technicznych (35%), warunków gwarancji (5%).

W przypadku parametrów technicznych, MZK premiuje następujące rozwiązania:

  • zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
  • 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
  • zawieszenie przednie zależne – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Ostrołęki mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdym progu drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-2. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma mieścić się w przedziale 6,5-8 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść od 180 do 240 kW.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu „komunikacji miejskiej” tapicerowanych, pokrytych wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.

Z kolei stanowisko kierowcy to wydzielona, przeszklona kabina, typu zamkniętego, dostatecznie izolująca stanowisko kierowcy przed ewentualną agresją pasażerów, zapewniająca możliwość kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem a kierowcą.

System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podświetlana w technologii LED (w kolorze bursztynowym), wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.

Autosan vs Solaris?

Z lektury SWZ wynika, że żaden z producentów poza Autosanem i Solarisem nie ma czego szukać w tym przetargu. Kryteria oceny ofert jednoznacznie premiują rozwiązania techniczne stosowane przez tych dwóch producentów. Czy wspomniani wykonawcy złożą swoje oferty? Przekonamy się w dniu 29 listopada.