Jakie autobusy elektryczne chce wybrać MKS Krosno? Analiza SWZ
Miejska Komunikacja Samochodowa w Krośnie szuka dostawcy autobusów elektrycznych i ładowarki mobilnej.
Wykonawca będzie miał czas 12 miesięcy na dostawę nowych pojazdów i ładowarki. O finansowaniu zakupu kolejnych autobusów elektrycznych dla Krosna pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora na analizę SWZ.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferty od wykonawców z uwzględnieniem tylko jednego kryterium – ceny. To nowość w przetargach na dostawę autobusów z dofinansowaniem.
Z jednej strony – zamawiający nie premiuje okresu gwarancji lub kryteriów technicznych, co też może rzutować na ich wyposażenie i eksploatację.
Z drugiej zaś – taki zabieg nie ogranicza grona potencjalnych wykonawców, którzy mogą złożyć ofertę.
Jakie MIDI elektryki?
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 7,0 m do 8,5 m, szerokości od 2,0 do 2,4 m i wysokości maksymalne 3,0 m. Zamontowany w autobusie napęd elektryczny musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do jazdy autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy Diesla. Będzie to silnik lub silniki o sumarycznej mocy co najmniej 100 KW. Magazyn energii (akumulatory lub super kondensatory lub inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego o porównywalnych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub super kondensatorów) ma zapewnić bezawaryjną eksploatację w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie minimum 80 % wartości początkowej (nominalnej). Ładowanie baterii ma odbywać się za pomocą wtyczki Plug-in. Dodatkowo magazyn energii powinien być doładowywany podczas jazdy autobusu energią elektryczną wygenerowaną podczas hamowania (rekuperacja energii).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stanowisko pracy kierowcy to przeszklona kabina kierowcy typu zamkniętego lub półzamkniętego, zabezpieczona przed zjawiskiem oślepiania kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej pojawią się siedzenia homologowane, typu miejskiego o ergonomicznym kształcie, odporne na „graffiti”, łatwe do utrzymania w czystości. Mają być wyposażone we wkładki tapicerskie siedziska i oparcia („miękkie” - grubość pianki - minimum 10 mm) w wykonaniu łatwo wymienialnym.
Zamawiający wymaga od dostawcy wyposażenia elektronicznego autobusów i urządzeń pokładowych informacji i obsługi pasażera, aby było ono jednorodne oraz kompatybilne i umożliwiało współpracę z systemem „MUNICOM PREMIUM” - firmy R&G Plus oraz z Krośnieńską Kartą Miejską (KKM). Na zewnątrz, autobusy będą posiadały tablice elektroniczne, wykonane w oparciu o diody LED wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym (bursztynowe). Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podsufitowa, której funkcje ma pełnić monitor LCD, podświetlany w technologii LED o przekątnej minimum 21 cali. Tablica ta ma być przeznaczona przede wszystkim do emisji informacji o przebiegu trasy. W ramach informacji pasażerskiej nie zabraknie oczywiście systemu głosowej zapowiedzi przystanków.
Ma być tanio
Krosno przyzwyczaiło nas, że cena stanowi istotne kryterium w przetargach na nowe autobusy. O ile w poprzednim przetargu, którego zamawiającym było miasto, cena „ważyła” 80%, o tyle teraz – kiedy zamawiającym jest MKS – cena stanowi 100% oceny ofert.
Wydaje się, że w tej sytuacji faworytem wydaje się być np. Busnex Poland, który może zaoferować model Yutong E7. Czy tak będzie? Przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 12 września.
Na koniec link do tego autobusowego zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8ef1292d-1988-11ee-9aa3-96d3b4440790