Jakie autobusy chce Strzegom? Sprawdzamy SIWZ
W gminie Strzegom trwa postępowanie przetargowe na dostawę 5 nowych autobusów na potrzeby komunikacji publicznej gminy.
Całe zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 5 miesięcy od podpisania umowy. O warunkach formalnych przetargu pisaliśmy TUTAJ
Trzy części
Przetarg został podzielony na trzy części:
- część 1 - 2 autobusy podmiejskie wyposażone w minimum 45 miejsc siedzących,
- część 2 - 2 autobusy podmiejskie wyposażone w minimum 35 miejsc siedzących,
- część 3 - 1 autobus miejski wyposażony w minimum 16 miejsc siedzących.
Dla każdej części zamówienia przewidziano te same kryteria oceny ofert. Różnice dotyczą jedynie parametrów technicznych. Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków gwarancji (30%), parametrów technicznych (10%).
W przypadku parametrów technicznych przy ocenie części 1 zamówienia premiowane są:
- powyżej 50 miejsc siedzących – 5 pkt,
- największa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.
Najwyżej oceniane parametry techniczne przy części 2 przetargu to:
- liczba miejsc siedzących od 36 do 40 – 5 pkt,
- największa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.
Przy ocenie części 3, gmina najwyżej punktuje:
- wyposażenie w funkcję przyklęku – 3 pkt,
- miejsce dla niepełnosprawnego z przodu pojazdu – tj. obniżona podłoga z przodu pojazdu, przednie drzwi podwójne bez schodów – 4 pkt,
- największą liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 3 pkt.
Specyfikacja techniczna – część 1
Dwa autobusy o długości maksymalnej 13,5 m mają być napędzane silnikiem spalinowym o mocy minimum 210 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Pojazdy będą wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.
Specyfikacja techniczna – część 2
Dwa autobusy podmiejskie mają mieć długość maksymalnie 11,0 m. Jednostką napędową będzie silnik spalinowy o mocy minimum 180 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Autobusy mają być wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.
Wymogi techniczne – część 3
Jeden autobus o długości maksymalnej 8 m będzie wyposażony w silnik o mocy minimum 125 kW. Zamawiający chce, aby pojazd był wyposażony w dwoje drzwi, w tym minimum jedne drzwi dwuskrzydłowe z niską podłogą bez stopni. Ma to być konstrukcja minimum niskowejściowa.
Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w wykładzinę tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). W pojeździe nie zabraknie również klimatyzacji oraz gniazd USB. Wyświetlacze zewnętrzne mają być diodowe w kolorze bursztynowym.
Szerokie grono oferentów?
Znikoma liczba kryteriów technicznych i liberalne SIWZ sprawiają, że przetarg stoi otworem dla producentów autobusów miejskich i podmiejskich.
O tym kto powalczy o zamówienie w poszczególnych częściach przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 2 kwietnia.