Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jakie autobusy chce Strzegom? Sprawdzamy SIWZ

infobus
02.03.2021 18:00

W gminie Strzegom trwa postępowanie przetargowe na dostawę 5 nowych autobusów na potrzeby komunikacji publicznej gminy.

Całe zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 5 miesięcy od podpisania umowy. O warunkach formalnych przetargu pisaliśmy TUTAJ

Trzy części

Przetarg został podzielony na trzy części:

  • część 1 - 2 autobusy podmiejskie wyposażone w minimum 45 miejsc siedzących,
  • część 2 - 2 autobusy podmiejskie wyposażone w  minimum 35 miejsc siedzących,
  • część 3 - 1 autobus miejski wyposażony w minimum 16 miejsc siedzących.

Dla każdej części zamówienia przewidziano te same kryteria oceny ofert. Różnice dotyczą jedynie parametrów technicznych. Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków gwarancji (30%), parametrów technicznych (10%).

W przypadku parametrów technicznych przy ocenie części 1 zamówienia premiowane są:

  • powyżej 50 miejsc siedzących – 5 pkt,
  • największa liczba miejsc siedzących  dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.

Najwyżej oceniane parametry techniczne przy części 2 przetargu to:

  • liczba miejsc siedzących od 36 do 40 – 5 pkt,
  • największa liczba miejsc siedzących  dostępnych z niskiej podłogi – 5 pkt.

Przy ocenie części 3, gmina najwyżej punktuje:

  • wyposażenie w funkcję przyklęku – 3 pkt,
  • miejsce dla niepełnosprawnego z przodu pojazdu – tj. obniżona podłoga z przodu  pojazdu, przednie drzwi podwójne bez schodów – 4 pkt,
  • największą liczbę miejsc siedzących  dostępnych z niskiej podłogi – 3 pkt.

Specyfikacja techniczna – część 1

Dwa autobusy o długości maksymalnej 13,5 m mają być napędzane silnikiem spalinowym o mocy minimum 210 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Pojazdy będą wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

Specyfikacja techniczna – część 2

Dwa autobusy podmiejskie mają mieć długość maksymalnie 11,0 m. Jednostką napędową będzie silnik spalinowy o mocy minimum 180 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Autobusy mają być wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

Wymogi techniczne – część 3

Jeden autobus o długości maksymalnej 8 m będzie wyposażony w silnik o mocy minimum 125 kW. Zamawiający chce, aby pojazd był wyposażony w dwoje drzwi, w tym minimum jedne drzwi dwuskrzydłowe z niską podłogą bez stopni. Ma to być konstrukcja minimum niskowejściowa.

Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w wykładzinę tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). W pojeździe nie zabraknie również klimatyzacji oraz gniazd USB. Wyświetlacze zewnętrzne mają być diodowe w kolorze bursztynowym.

Szerokie grono oferentów?

Znikoma liczba kryteriów technicznych i liberalne SIWZ sprawiają, że przetarg stoi otworem dla producentów autobusów miejskich i podmiejskich.

O tym kto powalczy o zamówienie w poszczególnych częściach przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 2 kwietnia.