Jakie autobusy chce MPK Radom w przetargu na 5 diesli? Analiza SWZ

infobus
04.12.2023 17:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu chce pozyskać 5 autobusów klasy MAXI, zasilanych olejem napędowym.

Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. O ogłoszeniu przetargu na leasing nowych autobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Jakie oczekiwania ma MPK względem producentów? Odpowiedź poniżej.

Punkty MPK Radom

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), kryteriów technicznych (22%), gwarancji (18%).

Przechodzimy do parametrów technicznych, gdzie MPK Radom przyzna najwięcej punktów za:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego  – 5 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 2 pkt,
  • pojemność silnika – od 6,5 do 8 dm3 – 5 pkt,
  • spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
  • spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt.
 Co punktuje MPK Radom w przetargu na 5 Diesli? Analiza SW
Co punktuje MPK Radom w przetargu na 5 Diesli? Analiza SW

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 12 m (+/- 2%) i wysokość do 3,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Progi wejściowe będą podświetlane listwą LED. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym wymagania normy Euro 6. Jego moc nie może być niższa niż 200 kW.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB. Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być przeszklone z wysokimi szybami zabudowy kabiny kierowcy. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem.

Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawi się tablica informacyjna w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale. Autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

 Co punktuje MPK Radom w przetargu na 5 Diesli? Analiza SW
Co punktuje MPK Radom w przetargu na 5 Diesli? Analiza SW

Szanse producentów

Preferencje przetargowe MPK Radom nie zmieniły się od ostatnich zakupów. Zamawiający premiuje rozwiązania techniczne stosowane przez wielu producentów. Zatem przetarg wygra ten producent, który zaoferuje najniższą cenę z długim okresem gwarancji. O tym, kto będzie starał się o radomskie zamówienie, dowiemy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 28 grudnia.

Na koniec podajemy link do przetargu MPK Radom: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/114955/details