Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jakich solowych autobusów szuka PKM Gliwice? Analiza SIWZ

infobus
10.09.2021 06:00
PKM Gliwice poszukuje podmiotu, który wydzierżawi przewoźnikowi 25 autobusów komunikacji miejskiej niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, o napędzie spalinowym, o długości 11,50 do 12,50 m. 

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ. Teraz przyszedł czas na analizę zapisów SWZ. Sprawdzamy zatem jakich konstrukcji szuka PKM.

NA CO STAWIA PKM?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), oceny technicznej (35%), warunków płatności (5%).

W przypadku parametrów technicznych, PKM premiuje następujące rozwiązania:

  • 7 i więcej miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 30 pkt,
  • spełnienie wymogów PKM co do działania systemu informacji pasażerskiej – 20 pkt,
  • 5 lub więcej kamer monitoringu wnętrz – 10 pkt,
  • 4 lub więcej ładowarek USB z podwójnym gniazdem – 10 pkt,
  • moc chłodzenia systemu klimatyzacji powyżej 24 kW – 30 pkt.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Autobusy dla Gliwic mają mieć długość od 11,50 m do 12,50 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdych drzwiach. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6.

Zamawiający nie określił wymagań dotyczących siedzeń pasażerskich. Wiemy jedynie, że konstrukcja siedzeń, jak i inne elementy wyposażenia pojazdu muszą być wykonane w odcieniach szarości. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina wydzielona, typu pół zamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie powodująca refleksów i nie ograniczająca pola widzenia kierowcy. W kabinie zostanie zainstalowany system kontroli trzeźwości kierowcy.

Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być diodowe lub LED, w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się jeden ekran LCD podsufitowy za kabiną kierującego pojazdem oraz jeden pełnowymiarowy wyświetlacz LCD na ścianie bocznej pojazdu, w jego przedniej części. Ekran podsufitowy musi umożliwiać prezentację następujących informacji: numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy” oraz aktualną datę i godzinę. Ponadto ekran musi wyświetlać co najmniej 5 następnych przystanków w formie „koralików” oraz informację o następnym przystanku lub przystanku, na którym znajduje się pojazd. Z kolei wyświetlacz wewnętrzny boczny musi posiadać możliwość prezentacji następujących informacji: numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy”, aktualna data i godzina, przebieg trasy (prezentacja 12-15 następnych przystanków) w postaci „koralików” oraz dodatkowego paska z nazwą gminy wraz z prezentacją rozkładowego czasu jaki zajmie dojazd do danego przystanku. W przypadku nagłej zmiany trasy, ekrany i wyświetlacze wewnętrzne muszą wyświetlać wyłącznie numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy” oraz aktualną datę i godzinę, bez prezentacji przystanków na trasie przejazdu.

KTO MA SZANSE?

Z lektury SWZ wynika, że kryteria techniczne sprowadzają się wyłącznie do wyposażenia autobusów, co z kolei nie wpływa na szanse poszczególnych producentów.

W tym przetargu producenci będą zatem walczyć wyposażeniem i standardowo – ceną.

O tym kto będzie chętny do dzierżawy autobusów dla PKM, dowiemy się standardowo podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 29 września.