Jakich MIDI autobusów chce ZGPKS Rzeszów? Analiza SWZ
Do Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie przyjadą trzy nowe autobusy miejskie klasy MIDI. Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów.
Producent autobusów będzie miał czas 10 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Zaglądamy do pozostałych zapisów SIWZ, dotyczących dostawy nowych pojazdów.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%).
Wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:
- maksymalny moment obrotowy silnika powyżej 650 Nm – 10 pkt,
- liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 8 miejsc i więcej – 10 pkt,
- gwarancja całopojazdowa 36 miesięcy – 10 pkt,
- zużycie paliwa według testu SORT 2 – do 25 l/100 km – 10 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie autobusy?
Trzy autobusy MIDI mają mieć długość od 7,5 do 8,6 m, a wysokość max. 2,5 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym, doładowanym, z chłodzeniem powietrza doładowanego, spełniającym normę Euro 6 w zakresie emisji spalin, chłodzonym cieczą o minimalnej mocy 130 kW. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania. Stanowisko pracy kierowcy to kabina pełna lub półpełna, wydzielona, wyposażona w patentowe zamykanie drzwi do przestrzeni pasażerskiej z oknem do sprzedaży biletów. W
W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe, lecz zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne za drugimi drzwiami. Pasażerowie pojadą na siedzeniach miękkich o ergonomicznych kształtach, zaopatrzonych w łatwo wymienialne wkładki tapicerowane na całej powierzchni oparcia i siedziska. Obok każdego siedzenia na ścianach bocznych i w miejscu dla osób stojących zamontowane będą podwójne gniazda USB. W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdzie się tablica podsufitowa, która powinna wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.
Podsumowanie
Zarówno wymogi techniczne przewidziane w SIWZ, jak i kryteria oceny ofert wydają się być liberalne. Zamawiający oczekuje autobusów oszczędnych z mocnymi silnikami.
O tym kto spełni oczekiwania ZGPKS dowiemy się podczas otwarcia ofert, które wyznaczono na dzień 11 kwietnia.