Jakich hybrydowych autobusów szuka Pińczów? Analiza SWZ
Gmina Pińczów jest w trakcie poszukiwania dostawcy dwóch sztuk niskopodłogowych autobusów hybrydowych klasy MAXI.
Zamówienie to ma dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. O warunkach formalnych tego przetargu pisaliśmy już w InfoBusie , a teraz przechodzimy do specyfikacji technicznej.
Jakie autobusy?
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie tylko dwa kryteria oceny ofert:
- cenę 60 pkt,
- gwarancję – w okresie 7 lat – 40 pkt.
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. H
Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów.
Pojazdy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Nie” dla lekkich hybryd
Wymóg zastosowania modułu hybrydowego w układzie szeregowym lub równoległym wyklucza nam autobusy typu „mild hybrid”. Oznacza to, że w tym przetargu swoich sił mogą próbować Volvo i Solaris.
O tym, kto złoży ofertę w przetargu dowiemy się w dniu 23 marca.