Jakich autobusów w liniowym przetargu szuka Tczew? Analiza SWZ

Zakład Usług Komunalnych w Tczewie szuka przewoźnika do obsługi linii komunikacyjnych łącznie 33 autobusami przez 27 miesięcy.
O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już w InfoBusie tutaj. Przyszedł czas na szczegółową analizę SWZ.
Dwuczęściowy przetarg
Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na dwie części, z czego:
- część 1 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 17 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym: 15 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m oraz 2 pojazdami typu MEGA – o długości od 17,50 m do 18,50 m,
- część 2 - świadczenie usług ma być realizowane minimum 16 autobusami miejskimi niskopodłogowymi (w tym 2 pojazdami rezerwowymi), w tym 16 pojazdami typu MAXI – o długości od 11,01 m do 13,50 m.
Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych zamówieniem wynosi: dla części nr 1 - 1 809 000,00 wzkm, a dla części nr 2 - 1 684 000,00 wzkm.
Jakie autobusy dla części 1 i 2?
W ramach pierwszej części zamówienia wykonawca ma dysponować 17 autobusami wyprodukowanymi w 2010 roku lub później. Pojazdy mają być napędzane silnikiem o mocy minimum 240 KM (w autobusach MAXI) i co najmniej 290 KM (w autobusach MEGA), spełniającymi normę emisji spalin przynajmniej Euro 5. Na pokład autobusów będzie mogło wejść co najmniej 85 pasażerów (MAXI) i 135 pasażerów (w autobusach klasy MEGA).
Zamawiający wymaga, aby wejście do autobusów solowych odbywało się przez troje drzwi, zaś w autobusach przegubowych - poprzez czworo drzwi. Wymogiem jest również, aby autobusy były wyposażone w klimatyzację całopojazdową. ZUK chce, aby kabina kierowcy w autobusach była typu półzamkniętego, niesięgająca poza 3/4 szerokości autobusu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla pasażerów przewidziano siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie, siedzisko i oparcie z miękką wkładką. W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych - mają być wykonane w technologii LED, z diodami w kolorze pomarańczowym lub białym (kolor diod we wszystkich wyświetlaczach w pojeździe musi być jednakowy). Informację pasażerską ma uzupełnić wewnętrzny wyświetlacz podsufitowy. Wewnątrz znajdzie się także monitoring. Wszystkie pojazdy przewidziane do realizacji zamówienia winny być wyposażone w system geolokalizacji pojazdów.
W przypadku części nr 2 przetargu - zamawiający ma podobne wymagania względem autobusów, jak w części 1 przetargu w zakresie autobusów klasy MAXI.
Otwarcie i ocena ofert
Przypomnijmy, że ZUK wyodrębnił tylko dwa kryteria oceny ofert:
- cenę - 60 pkt,
- czas dostosowania malatury pojazdów do wymogów zamawiającego - do 3 miesięcy - 40 pkt.
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 13 czerwca.