Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Jakich autobusów chce Chełm? Analiza SIWZ

infobus
29.03.2021 07:00

Do Miasta Chełm przyjedzie sześć (a być może osiem – z uwzględnieniem prawa opcji) nowych autobusów z napędem spalinowym.

Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów. Producent będzie miał czas do 3 grudnia na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej. Teraz zaglądamy do pozostałych zapisów SIWZ.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), gwarancji i parametrów technicznych (40%).

Wśród kryteriów pozacenowych Chełm przyzna najwięcej punktów za:

  • gwarancję minimum 60 miesięcy – 12 pkt,
  • najniższe spalanie według SORT2 – 9 pkt,
  • moc silnika minimum 175 kW – 7 pkt,
  • liczba miejsc siedzących 25 i więcej – 7 pkt,
  • szyba czołowa dzielona w osi pojazdu – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Sześć autobusów MIDI ma mieć długość od 8,4 do 9,5 m, a wysokość max. 3,20 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi w układzie 1-2-0. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 320 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Pojazdy będą napędzane silnikiem o mocy co najmniej 150 kW i pojemności skokowej od 4 do 7 dm3.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, typu zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów. Ma być wyposażona m.in. w gniazdo USB, uchwyt na napoje, wieszak.

Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego lub ze stali. Będą to siedzenia „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. W przestrzeni pasażerskiej – na przednim nadkolu znajdzie się półka na bagaż. Do dyspozycji pasażerów będą także 2 gniazda USB. Autobusy będą wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy. System informacji pasażerskiej to oczywiście tablice kierunkowe zewnętrzne – elektroniczne, wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Ponadto, wewnątrz znajdzie się tablica wykonana na bazie matrycy LCD o wielkości ekranu minimum 21 cali. Tablica ma pokazywać numer linii, przystanek docelowy, przebieg trasy, informację o bieżącym przystanku.

Polski pojedynek?

Kryterium oceny ofert w postaci szyby czołowej dzielonej w pionie powoduje, że zawęża nam się grono potencjalnych oferentów. O zamówienie zapewne powalczy Solaris i Autosan, a więc stawiamy na polski klasyk.

Czy nasze typy okażą się trafne? Przekonamy się już w dniu 28 kwietnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.