Jaki autobus kupi MZK Krotoszyn?
Od 10 sierpnia Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie poszukuje dostawcy jednego nowego niskopodłogowego autobusu międzymiastowego klasy MAXI Spółka daje bardzo krótki czas zwycięzcy na zrealizowanie zamówienia, bo jedynie do 30 września. Otwarcie ofert zaplanowano już za 6 dni, czyli 18 sierpnia.
Podmiejska kompletacja
Zamawiany pojazd ma mieć długość w zakresie 11,9 – 12,1 m, wysokość nie więcej niż 3,25 m i szeroki na 2,5 – 2,55 m. Autobus ma umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym minimum 45 na fotelach oraz jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego. Silnik zasilany olejem napędowym ma spełniać normę czystości spalin EURO6, mieć pojemność w zakresie 6,5 – 7,5 l. oraz co najmniej 230 kW. Zblokowany będzie z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Wymagany układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0, obydwa wejścia bezstopniowe. Nadwozie oraz poszycie autobusu ma być wykonane ze stali nierdzewnej zabezpieczonej dodatkowo metodą kataforezy. Pasażerowie będą mogli liczyć na klimatyzację oraz wentylację poprzez trzy okna. Pojazdy mają być przystosowane do montażu systemu informacji pasażerskiej kompatybilnego ze stosowanym przez MZK rozwiązanie firmy R&G z Mielca.
Szybki wybór, mało formalności
Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana w oparciu o dwa kryteria. 90% punktów będzie do wywalczenia za cenę, natomiast do 10% będzie przyznane za odpowiednio korzystne warunki gwarancji. Aby złożyć ważną ofertę zainteresowani dostawcy będą musieli wykazać się referencjami poświadczającymi wykonanie dostawy w ciągu ostatnich 3 lat minimum trzech autobusów niskopodłogowych. Każdy ma mieć wartość nie mniejszą niż 550 000 zł brutto. Spółka zaplanowała otwarcie ofert na 18 sierpnia jak już wcześniej wspominaliśmy, zaś na sam wybór daje sobie 30 dni. Przez przynajmniej tyle zainteresowane firmy będą musiały podtrzymać ważność swoich propozycji.
Nadzieja na szybką odpowiedź
Co z tego wyniknie? Trzeba przyznać, że jest to rzadko w Polsce spotykana specyfikacja. Wynika jednak ona z działalności krotoszyńskiego MZK, które operuje w większości na liniach o charakterze międzymiastowym lub stricte lokalnych. To także pierwsze od dwóch lat zakupy nowego taboru. Wcześniej, bo w 2011 i 2013 roku spółka sfinalizowała dwa kontrakty z Lider Tradingiem. Najpierw warszawska firma dostarczyła przewoźnikowi 4 sztuki Solbusów SN11 i jedną modelu SL11. Później był to jeden egzemplarz z serii SC10. Co tym razem wyniknie z aktualnego zamówienia MZK? Ciężko powiedzieć. Szybki termin otwarcia ofert jest w tym wypadku pewnym pocieszeniem.
„