Jak pojadą autobusy po otwarciu metra?
Szykują się spore zmiany w autobusowej komunikacji na Wolipo otwarciu metra. ZTM jednak nie uwzględniło większości uwag mieszkańców.
3 marca ZTM Warszawa ogłosił zmiany w komunikacji miejskiej pootwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Jednak według wolskiego urzędu dzielnicy, ZTM prawie w ogóle nieuwzględnił uwag mieszkańców Woli, którzy podczas konsultacji zgłaszali wielezastrzeżeń do rozkładu jazdy autobusów.
Miejska wizja
Magistrat w związku z planowanym otwarciem nowych stacjiprzypomniał, że na swoje trasy sprzed budowy wróciły już linie 103, 154 i 197.Poinformował też, że innymi trasami pojadą autobusy linii: 102, 105, 109, 129,136, 149, 171, 184, 190, 201, 520, 714, 719, 729.
„Korekty tras będą różne, np. na trasy sprzed budowymetra wrócą 136, 171 i 190, autobusy 102 dojadą do ulicy Emilii Plater a trasy714, 719, 729 zostaną wydłużone do stacji metra Księcia Janusza. Bez zmianpozostaną trasy 112, 167, 517 i E-2. Na trasy wyjadą autobusy dwóch nowychlinii – 106 i 284, a na trasie 523 będzie nowy przystanek. Przestaną jeździć autobusylinii 155, a 397 zamienią się w kursy skrócone 197” – podał urząd.
Zdaniem dzielnic
Zmiany wprowadzone w kursowaniu autobusów nie zadowalająmieszkańców Woli i urzędu dzielnicowego. W trakcie konsultacji nad nowymrozkładem Urząd Dzielnicy Wola składał wiele uwag, które dotyczyły skrócenialinii 102, 105, 171, 520 oraz przebiegu linii 184. „Najbardziejkontrowersyjne były propozycje dotyczące skrócenia linii 102, 105, 171 oraz520. Naszą opinię w tej sprawie przesłaliśmy do ZTM” – przypomniałburmistrz dzielnicy Wola Krzysztof Strzałkowski.
ZTM uwzględnił jedynie uwagi dotyczące linii 171, któranadal dojeżdżać będzie do Torwaru. „Autobusy linii 105 dojadą tylko doronda Daszyńskiego. Na Woli zabraknie linii 102 i 520. Myślę, że kompromisowymrozwiązaniem byłoby wydłużenie trasy autobusu linii 520 chociaż do pętli naMłynowie” – powiedział Strzałkowski. „Pamiętajmy o tym, że osobystarsze i z niepełnosprawnościami mają ogromny problem z przesiadkami.Konieczność zmiany środka transportu sprawia, że komunikacja miejska dla wieluosób nie stanowi atrakcyjnej alternatywy dla samochodu” – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podobnego zdania są miejscy radni. „Każda z linii,które mają być skrócone lub wycofane z Woli, pełni bardzo ważną funkcję wukładzie komunikacyjnym w tej części miasta i pozytywnie wpływa na jakośćtransportu publicznego” – uważa radny Mariusz Budziszewski, który w lutymskładał interpelację w sprawie zmian w komunikacji miejskiej na Woli.
Sprawa linii 184
Wolscy radni przypominają również, że nie zostałyuwzględnione uwagi dotyczące skierowania linii 184 na ul. Deotymy, gdziemieszczą się Katolicki Ośrodek Niepełnosprawnych oraz liczne placówkioświatowe. „Wiele osób z niepełnosprawnościami korzysta z tej placówkicodziennie, gdzie uczestniczy w zajęciach rehabilitacyjnych, a rodzice dowożądzieci do przedszkoli i szkół, w tym także integracyjnej oraz do domówkultury” – przypomniała radna Renata Niewitecka.
Zdaniem samorządowców układ transportu publicznego na Wolipowinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. „Atrakcyjnepołączenia autobusowe i tramwajowe, które będą współgrać z nowymi stacjamimetra zwiększą popularność transportu publicznego” – wskazał Strzałkowski.
Otwarcie nowych stacji na Woli planowane jest wiosną. (PAP)
„