Jak działa MAN Lion`s City Hybrid [FILM]
Design MAN Lion`s City Hybrid został już wielokrotnie nagradzany? m.in. przez tytuł Red dot award: product design 2011. Ten innowacyjny autobusmiejski, oszczędność zużycia paliwa i redukcja emisji CO2 do atmosfery sięgająniemal 30 proc., jest nie tylko doskonałym osiągnięciem technologicznym, lecz, zdaniemmiędzynarodowego jury, także stylistycznym arcydziełem.
Dodatkowo MAN w ramach odświeżenia swoich miejskichkonstrukcji wprowadził na wiosnę br. nowy, charakterystyczny profil jednoznaczniewskazujący na ich przynależność do rodziny MAN. Wprowadzenie czarnejbłyszczącej przesłony w kolorze przypominającym klawisze fortepianu przyczynisię zdecydowanie do lepszej identyfikacji marki MAN i nada pojazdowi bardziejszlachetny wygląd. Jest to kolejny krok zmierzający do zapewnienia jednolitegowyglądu całej rodziny marki MAN.
A tak zasada działania hybrydy pokazana została na filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=-Jx2YNflkIk}
O eksploatacji MAN Lion`s City Hybrid pochlebnie wypowiadają się przedstawicieleKPK Białystok, która to firma jest jednym użytkownikiem tego typu pojazdu wPolsce.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Generalnie MAN Lion?s City Hybrid odzyskuje energię z hamowania, abypotem z powrotem przekształcić ją na energię napędzającą. Przy pomocyzainstalowanej w autobusie hybrydowym automatyki rozruchu i wyłączania możnadodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji szkodliwych substancji doatmosfery. Ostatecznie autobusy spędzają przecież od 25 do 40 proc. czasueksploatacji na postoju na przystankach lub przed czerwonymi światłami.
Połączenie licznych komponentów napędu hybrydowego wautobusie miejskim MAN Lion?s City postawiło inżynierów firmy MAN przed nowymwyzwaniem. Aby nie ograniczać przestrzeni dla pasażerów, niektóre elementyumieszczono na dachu pojazdu. Kondensatory o wysokiej wydajności, służące jakoakumulatory energii, oraz układ zasilania energią muszą być zaopatrywane wpowietrze chłodzące. W tym celu designerzy MAN stworzyli nową opływową sylwetkęautobusu: dynamicznym łukiem wydłużyli przedni słupek ponad dach, tworzącczołową kopułę. Dzięki temu zyskali potrzebną przestrzeń ładunkową. Z bokusylwetka dachu nabiera jednolitego charakteru – optyczna klamra w kolorzepojazdu dodatkowo podkreśla obrys, przebiegając następnie do tyłu i natrafiająctam na kolejny element wzorniczy: biorącą początek przy środkowym słupku ipociągniętą w obudowie na dachu linię aerodynamiczną wykonaną z matowolśniącego aluminium. Tylny spoiler z wymodelowaną krawędzią odrywającą strumieńpowietrza zasłania od tyłu widok na elementy umieszczone na dachu. Patrząc odprzodu, aerodynamicznie dopracowane kierowanie powietrza chłodzącego podkreślonejest w sylwetce pojazdu przy pomocy dwóch charakterystycznie wymodelowanychkanałów powietrznych.