Jak będą wyglądać gliwickie autobusy?
Miasto Gliwice będzie miało nowe logo. Jakie będzie?Zdecydują mieszkańcy głosując na jedną z trzech przygotowanych propozycji.
Dotychczasowe logo miasta ma już 11 lat. Zostałowprowadzone w 2006 r., a w 2010 r. przeszło lifting. Wraz ze zmieniającymi siętrendami przyszedł czas na zmianę znaku, który w licznych publikacjach, naplakatach i folderach reprezentuje nasze miasto. Trzy propozycje nowego logoprzygotowała firma Rio Creativo ze Słupska, zajmująca się brandingiem ikomunikacją wizualną.
-„Logo miasta nie odpowiada obecnym trendom i wymagagruntownej zmiany. O przygotowanie propozycji nowego znaku poprosiliśmy agencjęRio Creativo, która stworzyła m.in. systemy identyfikacji wizualnej miast.Przedstawione projekty korespondują z charakterem naszego miasta – wyjaśnia Krystian Tomala, zastępcaprezydenta Gliwic.
Nowe logo ma być znakiem, z którym będą się identyfikowalimieszkańcy, dlatego Prezydent Miasta Gliwice zachęca wszystkich gliwiczan doudziału w konsultacjach społecznych. Głosowanie trwa od 13 września do 6października i jest prowadzone na stronie www.gliwice.eu.
Aby oddać swój głos należy podać swoje imię, nazwisko orazadres zamieszkania i kliknąć na wybrane logo. Uwaga! Swój głos na jedną ztrzech propozycji można oddać tylko raz. Prezentowane układy logo są przykładowe.
Propozycja numer 1
Logo i identyfikacja wizualna bazuje na najbardziejcharakterystycznym obiekcie Gliwic – Radiostacji. W nowym znaku przedstawionajest ona w nowoczesny, odświeżony sposób, dostosowany do narzędzi komunikacjiXXI wieku. Jednocześnie zachowuje ciągłość historyczną. Dzięki temu fundamentcałej komunikacji można oprzeć o ideę pozytywnych fal, dobrego sprzężeniazwrotnego i konstruktywnej rezonacji miasta z innymi podmiotami np. inwestoramiczy turystami. Rolą sygnetu jest podkreślenie innowacyjnego i wysoko zaawansowanegotechnologicznie charakteru miasta.
Propozycja numer 2
Propozycja druga zbudowana jest w oparciu ocharakterystyczną, stworzoną na potrzeby logo czcionkę. Jest mocna w swojejprostocie, co czyni ją zapamiętywalną i łatwą do odtworzenia przez odbiorców. Wdyskretny sposób nawiązuje do Radiostacji Gliwickiej. Jednocześnie jest to natyle pojemny koncept, że może wzbudzać wiele skojarzeń dlatego osią komunikacjimoże tu być również wzrost, strzałka nawigacyjna, progres. Jest to uniwersalnyznak rozumiany przez wszystkich podobnie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Propozycja numer 3
Propozycja trzecia wprost nawiązuje do historii miasta,jest bezpośrednim odniesieniem do herbu, czyli tradycji. Komunikujemy wówczas,że nawet jeśli jesteśmy nowocześni, zaawansowani technologicznie, niezapominamy o naszych korzeniach i jesteśmy dumni z historii. Zabieg ten niejakoprzedstawia przeszłość w nowej odsłonie. Typografia została ręczniezmodyfikowana by nadać jej wyrazistego wydźwięku, a charakterystyczny patternotwiera drogę do budowy całej identyfikacji.
„