Jak autobus może zostać pociągiem. I na odwrót [FILM]
W Japonii powstał pierwszy seryjnie produkowany dwufunkcyjny pojazd, zdolny do poruszania się i po drogach, i po torach kolejowych.
Ta niesamowita konstrukcja łącząca zalety autobusu i pociągu, ma wejść do służby już w grudniu w regionie Sikoku, w Japonii.
DWV 25
Producent - firma Asa Seaside Railway Corp. - chce 25 grudnia wprowadzić na rynek swoje niezwykłe pojazdy DWV - po pomyślnym przejściu kontroli bezpieczeństwa w japońskim Ministerstwie Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Pojazdy będą jeździć po 50-kilometrowym torze łączącym miasto Kaiyo w prefekturze Tokushima z miastem Muroto w prefekturze Kochi, z czego 10 km mają pokonywać po torach kolejowych.
W pierwszym etapie na linię wejdą trzy pojazdy, każdy o pojemności 23 pasażerów + dwuosobowa załoga. Dodajmy, że w spółce Asa Seaside Railway Corp. prefektura Tokushima ma 35% udziałów, a prefektura Kochi - 10%.
Zobaczcie, jak to działa na filmie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
w 15 sekund
DMV to autobus z silnikiem diesla, który został wyposażony w dodatkowy zestaw kół na podwoziu, które można rozłożyć w około 15 sekund, aby mógł poruszać się po torach kolejowych.
Oczekuje się, że flota szynowych minibusów stanie się atrakcją turystyczną i pomoże pobudzić lokalną gospodarkę, która - podobnie jak w większość regionów w Japonii - została mocno dotknięta pandemią koronawirusa.
DMV jest także lżejszy od tradycyjnego pociągu, co zdaniem firmy oznacza, że wymaga mniej paliwa i jest łatwiejszy w utrzymaniu. Firma Asa Seaside Railway początkowo planowała, że DMV wejdzie do służby na czas tegorocznych Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio, ale z powodów technicznych musiała odsunąć te plany na bok.
Jak dodaje producent, pojazdy te mogą być również przydatne w przypadku klęsk żywiołowych, takich jak trzęsienia ziemi.