Iveco wprowadza nowego Daily! Z normą Euro 6e
1 czerwca miała miejsce światowa premiera nowego Daily, który zaprezentowany został także w wersji minibus
Nowa generacja to m.in. najnowocześniejsze silniki zgodne z normą Euro 6e i to jeszcze przed wejściem tych przepisów w życie.
Trzy wersje silnikowe
Marka Iveco zaprezentowała nowego Daily w wersji minibus. Stéphane Espinasse, szef Iveco Bus powiedział:
-„Dzięki nowemu Daily, dostępnemu między innymi w wersji Low Entry, przenosimy się na wyższy poziom. Za sprawą nowych bezkonkurencyjnych innowacji model ten tradycyjnie oferuje wyższy komfort i bezpieczeństwo, elastyczność pod względem wykonywanych zadań transportowych, a także znaczne obniżenie całkowitego kosztu posiadania. Wraz z nowym Daily proponujemy klientom wyjątkowy zestaw usług cyfrowych, służących optymalizacji działalności i obniżeniu kosztów. Konsekwentnie wprowadzane udoskonalenia sprawiają, że jest to najlepszy minibus w swojej kategorii”.
Atutem nowego Daily jest bogata oferta silnikowa. Obecnie model jest dostępny:
- z silnikami diesla o mocy 180 KM;
- z silnikami diesla o mocy 210 KM;
- z 3-litrowym silnikiem na gaz ziemny o mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm zapewniają dobrą dynamikę i elastyczność. Ta wersja jest w pełni kompatybilna z biometanem pozyskiwanym z przetwarzania odpadów organicznych.
To zdaniem koncernu pozwala zaspokoić wszystkie potrzeby związane z przewozem osób: minibus wahadłowy idealny na krótkie trasy, minibus międzymiastowy o największej liczbie miejsce w swojej kategorii, minibus turystyczny do stylowego i komfortowego podróżowania, a wkrótce również i minibus miejski.
Nowy Daily "Stary" Daily
Z Euro 6e
Nowy minibus spełnia normy emisji spalin Euro 6e, osiągając współczynnik zgodności 1 (CF=1) jeszcze przed wejściem tych przepisów w życie. Oznacza to, że pojazd nie przekroczy limitów emisji praktycznie do końca swojej eksploatacji. Podwójny układ oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną został całkowicie przeprojektowany, dzięki czemu nie zajmuje więcej miejsca niż w poprzednich modelach.
Daily posiada teraz nową, 6‑biegową przekładnię manualną, która zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy oraz charakteryzuje się najwyższą w swojej klasie kulturą i precyzją zmiany przełożeń. Komfort jej wielogodzinnego użytkowania docenią zwłaszcza kierowcy pracujący głównie w mieście.
Nowa przekładnia przyczynia się także do obniżenia całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Nowa skrzynia biegów praktycznie nie wymaga wymiany oleju — okres międzyprzeglądowy wydłużono do 350 000 km, co pozwala na dalsze obniżenie kosztów serwisu i napraw nawet o 4%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nadal dostępna w standardzie jest ekskluzywna 8‑biegowa skrzynia Hi‑Matic, która zapewnia maksymalną wydajność przy niskich kosztach eksploatacji oraz absolutny komfort jazdy i zwiększone osiągi. Ponadto połączenie silnika CNG z 8‑biegową skrzynią automatyczną Hi‑Matic sprawia, że model CNG Daily Minibus Hi‑Matic jest najlepszą w swojej klasie propozycją pod względem osiągów i przyjazności dla środowiska. W celu dalszego zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy komfortu pasażerów pojazd wyposażono w retarder Telma.
AIR‑PRO
Wraz z nowym minibusem Daily, Iveco wprowadza rewolucyjne pneumatyczne zawieszenie AIR‑PRO, które nieustannie adaptuje się do warunków użytkowania, zapewniając wyjątkowo wysoką kulturę pracy podwozia i bezpieczeństwo jazdy, ważne zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Moduł stałej redukcji tłumienia (CDC) w zawieszeniu AIR-PRO niemal natychmiast reaguje na nierówności nawierzchni, co 10 milisekund ustalając optymalne ciśnienie w każdym amortyzatorze pod kątem najlepszej reakcji. Ograniczenie wibracji o 25% przyczynia się do zapewnienia najwyższego komfortu jazdy.
Inteligentny system AIR‑PRO dopasowuje się także do wymagań kierowcy i pozwala mu sterować charakterystyką zawieszenia. Kierowca ma do wyboru ustawienie Soft dla najwyższego komfortu, Load dla optymalnych właściwości jezdnych i ograniczenia kołysania w pełni obciążonego pojazdu, oraz Auto, w którym system sam dobiera najwłaściwsze parametry. Zawieszenie AIR‑PRO dostosowuje się do obciążenia pojazdu, zmniejszając przechyły nadwozia na zakrętach nawet o 30%, co podnosi bezpieczeństwo .
Do sterowania inteligentnym systemem AIR‑PRO służy łatwe w obsłudze pokrętło na desce rozdzielczej oraz nowa, intuicyjna grafika na ekranie TFT.
Coś dla kierowcy
Nowy Daily minibus wyposażono w nowy fotel kierowcy ze środkową sekcją siedziska i oparciem oraz zagłówkiem wypełnionym pianką z pamięcią kształtu — to nowość w segmencie minibusów. Pianka dopasowuje się do sylwetki, umożliwiając równomiernie podparcie masy.
Maksymalny nacisk na ciało kierowcy został zmniejszony nawet o 30%. Zapewnia to najwyższy komfort i zapobiega bólowi pleców.
Boczne sekcje pogrubiono 15‑milimetrową pianką o zwiększonej gęstości, aby poprawić trzymanie boczne, a tym samym bezpieczeństwo i wrażenia z jazdy. Wyższe osoby mogą liczyć na większy komfort, dzięki wydłużonemu o 20 mm i grubszemu o 15 mm siedzisku, które oferuje lepsze podparcie ud. Przeprojektowane dźwignie regulacji fotela oraz bok fotela ułatwiają częste wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, na przykład w trakcie wykonywania usług kurierskich.
Czekając na polską premierę Nowego Daily zapraszamy na film – jeszcze nie o minibusie, ale na razie o wersji furgon: