Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IVECO inwestuje w fabrykę silników w Bourbon-Lancy

infobus
15.12.2004 22:14

Instalacja silnika IVECO Cursor z zakładów Bourbon-Lancy w autobusie KarosaNajmniejsza fabryka silników należąca do IVECO w Bourbon-Lancy pracuje nad nową generacją silników. Tym samym, do fabryki trafiają szerokim strumieniem środki inwestycyjne: do 230 milionów euro, zainwestowanych tutaj od uruchomienia produkcji silników typu Cursor w 1994 roku, do 2007 r. dojdzie kolejne 41 milionów. Pozwoli to zwiększyć zdolności produkcyjne oraz opracować nową rodzinę silników, co przyczyni się do stworzenia 200 nowych miejsc pracy, w tym 50 już od września. „Plany przewidują uruchomienie produkcji dwóch modeli silników gazowych i benzynowych dla autobusów oraz uruchomienie seryjnej produkcji bardziej wydajnego silnika Diesla do maszyn rolniczych.” – wyjaśnia Fernando Pieroni, dyrektor działu technicznego. Leonardo Grillo, dyrektor zatrudniającego 1 200 pracowników zakładu, mówi: „Niewiele zabrakło, aby ta fabryka nigdy nie powstała.” Jedyna francuska filia Fiata, specjalizująca się w produkcji silników o mocy od 240 do 540 KM o powierzchni 10 hektarów, znajduje się 500 km od siedziby koncernu w Turynie i ponad 1 000 km od obu zakładów koncernu zajmujących się produkcją pojazdów użytkowych, wykorzystujących te silniki. Jednak wszystkie te niedogodności wynagradzają pracownicy, charakteryzujący się doświadczeniem, dobrymi kwalifikacjami i wysokim poziomem kultury technicznej. Średnia wieku pracowników wynosi 37 lat. „Spośród trzech zakładów koncernu wytwarzających silniki w Turynie, Foggii i Bourbon-Lancy, te ostatnie są gwarantują najwyższą wydajność i niezawodność.” – stwierdza Grillo. Zwiększenie produkcji do 46 195 jednostek w 2007 roku (wobec oczekiwanych 44 000 w tym roku) będzie się wiązało z budową dwóch nowych linii produkcyjnych w dziale maszynowym i w montażowni. Te 14 milionów euro inwestycji pozwoli m.in. na poprawę organizacji pracy na wydzielonych stanowiskach, przy których będą pracowały 15-osobowe ekipy. „Kontynuujemy naszą politykę ciągłego dokształcania pracowników, co kosztuje nas rocznie 1 200 000 euro za 50 000 godzin, co stanowi prawie 6% kosztów zatrudnienia.” – dodaje Grillo. Ponieważ IVECO zdobyło sobie ostatnio także dość silną pozycję na rynku północnoamerykańskim, zdecydowano że francuska fabryka zajmie się produkcją nowego silnika do maszyn rolnych na ten rynek. Projekt ten będzie kosztował 11,63 miliona euro, co pokryje koszty zarówno dostosowania linii produkcyjnych do nowego wyrobu, jak i przeprowadzenia prac badawczych. Obowiązek ograniczenia emisji spalin w nowo wyprodukowanych jednostkach zgodnie z normami Euro 4 wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. Dla IVECO oznacza to konieczność zainwestowania 4,4 miliona euro, z czego połowa zostanie przeznaczona za zakup nowego sprzętu pomiarowego. Coraz ostrzejsze wewnętrzne normy ekologiczne koncernu Fiat zmusiły fabrykę do uzyskania certyfikatu ISO 14001. Wymagało to dalszych inwestycji wysokości 2 134 000 euro, wśród których jedną z najdroższych było zastosowanie specjalnych, niepalnych zbiorników na płyny przemysłowe. Dzięki nowej sytuacji, zarząd fabryki w Bourbon-Lancy ma nadzieję na dalszą poprawę dynamiki produkcji.