Iveco i Škoda zamykają kontrakt dla Bolonii
Na początku lutego br. do liniowego ruchu w Bolonii weszłynajnowsze trolejbusy wyprodukowane w kooperacji Iveco – Škoda Electric. Zamówienie realizowane przez Iveco France opiewa na łącznie 49 szt. przegubowych pojazdów typu IvecoCrealis Neo.
-?Zabudowa wszystkich urządzeń elektrycznych została zrealizowana w Pilźnie. Wnaszym zakładzie odbyły się także testy i badania homologacyjnej. Wartość zamówieniadla Skoda Electric wyniosła ponad 400 milionów CZK – mówi Peter Kasenčák,kierownik marketingu Skoda Electric.
Cała partia przegubowych trolejbusów Iveco Crealis Neo wyposażona została m.in.w optyczny system naprowadzania. Dzięki temu kierowcom jest łatwiej manewrowaćpojazdem podczas zatrzymywania się i ruszania z przystanków. Dodatkowo w ramachtego projektu w bolońskich trolejbusach zastosowano wysokoprężne agregaty omocy 100 kW, spełniające normę Euro 6, które gwarantują pojazdom możliwość jazdytakże poza napowietrzną siecią.
-?Bolonia jest jednym z największych operatorów trolejbusówwe Włoszech. Autobusy ?na szelkach? są tutaj obecne od ponad 50 lat, a miastostale rozszerza zasięg tego środka transportu ? mówi Petr Kasenčák. ?Generalnie cały włoski rynek jest dla nas bardzo interesujący. To w sumiepiętnaście miast , które sukcesywnie wymieniają swoje floty i budują nowe linietrolejbusowe. Oprócz projektu nowych trolejbusów dla Bolonii zrealizowaliśmy zamówieniadla Rzymu i Cagliari.?
Kilka podstawowych danych technicznych Iveco Crealis Neo dla Bolonii:
-
długość: 17 900 mm
-
szerokość: 2500 mm
-
wysokość: 3 460mm
-
moc: 250 kW
-
max. prędkość – 70 km / h
-
liczba miejsc ? 140 łącznie / 29 siedzących
„