Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Iveco dla Azerbejdżanu

infobus
30.05.2014 09:30

Iveco odniosło kolejny sukces na styku Europy i Azji. Po ogromnym kontrakcie dla Kazachstanu na 450 autobusów Iveco Citelis CNG, teraz także dzięki wsparciu francuskiego rządu koncern dostarczy 151 autobusów Crealis CNG dla Baku, stolicy Azerbejdżanu. To element przygotowań do organizacji igrzysk paneuropejskich , które odbędą się w tym kraju w czerwcu 2015 r. O wadze tego kontraktu świadczy fakt, że umowa na dostawę pojazdów została podpisana przez burmistrza Baku, Cenab Hacibala Abutalibov i Pierre Lahutte, szefa Iveco Bus w obecności panów: François Hollande, prezydenta Francji i Ilham Alijew, prezydent Azerbejdżanu. Wartość zamówienia to ok. 50 mln EUR, jednak najważniejszy dla Francji jest fakt, że ich produkcja została ulokowana w fabryce w Annonay. Pierre Lahutte , szef Iveco Bus powiedział: -„Ten niezwykły sukces naszego eksportu pokazuje, że po raz kolejny udało nam się spełnić oczekiwania miast, oferując im atrakcyjne, przyjazne środowisku pojazdy. Jako wiodący europejski producent autobusów CNG, z liczbą prawie 5000 gazowych autobusów eksploatowanych w Europie, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego sukcesu, a także z faktu, że kolejne miasto będzie miało bardziej ekologiczny transport miejski.”

Iveco CrealisIveco CrealisIveco CrealisIveco Crealis
Iveco Crealis występuje zarówno w wersji przegubowej (mega), jak i standardowej (maxi). Niestety, nie wiemy w jakiej wersji pojazdy zamówiło Baku. Prawdopodobnie są to pojazdy przegubowe długości 18,2 m i pojemności ok. 150+1 miejsc. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w gazowy silnik Iveco Cursor 8 CNG, który nie potrzebuje filtra cząstek stałych, dzięki wyjątkowo wydajnemu procesowi spalania stechiometrycznego. Jednostka ta jest w pełni zgodna z normą Euro 6. Także emisja hałasu została zdecydowanie obniżona. Ograniczono również wibrację silnika na wszystkich prędkościach obrotowych. Iveco Cursor 8 CNG jest produkowany w fabryce w Bourbon-Lancy, które bramy opuściło do tej pory ponad 24 000 silników Cursor 8 CNG. Są one tutaj produkowane od 2003 r. i zarówno trafiają do pojazdów użytkowych, jak i instalacji przemysłowych. Teraz będą słyzuć jako napęd autobusów Crealis o podwyższonej jakości usług. Do tej pory Iveco sprzedało ponad 300 pojazdów tego typu (w wersji standardowej i przegubowej), jednak we zdecydowanej większości trafiły one do francuskich miast. Teraz na szersza skalę zaczyna się ich eksport zagranicę (także Kazachstan zamówił w opcji 100 Crealisów). W porównaniu do standardowego modelu Citelis, oferują one bardziej atrakcyjną stylistykę i zindywidualizowane rozplanowanie wnętrza. To idealny pojazd do sieci szybkiego transportu autobusowego (BRT).