Itabus z jubileuszowym Neoplanem. Milion pasażerów w rok!
W czerwcu włoska platforma dalekobieżnych połączeń autobusowych poinformowała, że po roku działalności przewiozła ponad milion pasażerów.
Równolegle firma odebrała setny autobus od firmy MAN Truck & Bus Italia. Jubileuszowy dwupokładowy autokar Neoplan Skyliner z numerem 100 we flocie Itabus ma specjalne, złote barwy.
100 autokarów
Itabus, prywatny przewoźnik dalekobieżny, od roku jeździ po Włoszech czerwonymi autobusami MAN i Neoplan. Inauguracja linii miała miejsce pod koniec maja 2021 r. - przed Muzeum MAXXI w Rzymie – w obecności wielu VIP-ów włoskiego biznesu i polityki. Platforma obiecała wówczas swoim pasażerom wyjątkowe wrażenia z jazdy, niedrogie podróże najnowocześniejszymi autobusami i gęstą siatkę połączeń. I tak też się stało.
Dzięki nowym autobusom Itabus połączył liniami cały kraj: Sycylię z Bari, Neapolem i Rzymem z 10 codziennymi połączeniami na czterech różnych trasach z przystankami w Palermo, Termini Imerese, Cefalù, Milazzo, Messina, Agrigento, Caltanissetta, Enna, Katania, Taormina-Giardini Naxos, Syrakuzy i Augusta. Z Trentino, Bolzano, Trento i Rovereto codziennie wyjeżdżają autokary do Rzymu i Neapolu. Friuli, Triest, Udine i Gorizia są połączone m.in. z Wenecją, Mediolanem, Rzymem i Neapolem. W planach jest mocniejsza sieć z Kalabrii plus więcej połączeń z lotniskami (po Rzymie Ciampino i Orio al Serio wprowadzono również przystanki na lotniskach w Neapolu i Wenecji). Na lato 2022 Itabus przygotował nowe, sezonowe połączenia do turystycznych miejsc.
Piętrowy jubilat
Itabus dał Skylinerowi jeden z największych kontraktów w historii. Dlatego jubileuszowy, setny pojazd dla włoskiej platformy jest też wyjątkowy. Autobus numer 100 ma - oprócz typowego czerwonego koloru - pozłacane logo i nazwę firmy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cała flota Itabusa składa się z dwóch modeli:
- 13-metrowych jednopokładowych autobusów MAN Lion's Coach
- 14-metrowych piętrowych autokarów Neoplan Skyliner
Obie wersje oferują ten sam poziom usług na pokładzie – od gniazd 220 V i USB przy każdym siedzeniu, połączenia Wi-Fi 5G i stolika kawowego po przemyślaną koncepcję oświetlenia, automaty z przekąskami i napojami. Każdy pojazd oferuje te przedział I klasy – tzw. najwyższą kategorię ambientową – gdzie znajdują się ekskluzywne fotele.
-„Przy takich okazjach zwykle z wielką dumą mówi się o osiągnięciu ważnego kamienia milowego” – powiedział David Siviero, dyrektor sprzedaży autobusów w Man Truck & Bus Italia. - Ale w tym przypadku osiągnęliśmy znacznie więcej i warto to podkreślić. Przypominam, że kiedy zdecydowaliśmy się postawić na ten startup, byliśmy w środku pandemii ze wszystkimi problemami związanymi z transportem pasażerskim. Ponadto wymagania serwisowe Itabusa były wyższe niż zwykle w tym sektorze. Oznaczało to kolejny skok jakościowy w naszej sieci pomocy. Jednak poradziliśmy sobie z tymi wszystkim wyzwaniami i dzisiaj mogę powiedzieć z dumą, że nikt inny nie był w stanie zapewnić tego, co zbudowaliśmy razem z Itabus.
A to nie koniec inwestycji. Do 2023 roku tabor przewoźnika ma wzrosnąć do 300 autobusów turystycznych marek MAN i Neoplan. Na taką sumę opiewa umowa ramowa z MAN Truck & Bus Italia.