Isuzu wchodzi z międzymiastowym autobusem CNG [FILM]
Turecka firma Anadolu Isuzu ruszyła z europejską promocją swoich dwóch najnowszych pojazdów – międzymiastowego modelu Kendo CNG oraz midibusa Grand Toro, który z kolei jest rozwinięciem doskonale znanych w Polsce autobusów Novo i Turquoise.
Z tej nowej oferty nam najbardziej podoba się uniwersalny, gazowy autobus Isuzu Kendo 13 CNG, który został wprowadzony na europejski rynek we wrześniu 2020 roku. Teraz odbywa on swoje tournée po naszym kontynencie. Z tego co wiemy, to w maju pojazd ten ma zaprezentować czeska firma Turancar. Wtedy być może gazowe demo pojawi się też w Polsce.
Warto dodać, że niedawno sześć tego typu autobusów zostało już dostarczonych do macedońskiego miasta Bitola. Dodatkowo Isuzu otrzymało zamówienie z Francji na 24 pojazdy Kendo 13 CNG. To dobry znak na początek.
Trochę techniki
Autobus Isuzu Kendo 13 CNG to uniwersalne kombi klasy MAXI, które przeznaczone jest dla przewoźników regionalnych, międzymiastowych i turystycznych – wszystko w ramach klasy II. Zgodnie z życzeniami i wymaganiami klientów, Kendo jest również dostępne ze składanymi siedzeniami w środkowej części oraz obszarem dla wózków inwalidzkich.
W wersji o długości 13 metrów, pojazd oferuje 7,5 m3 przestrzeni bagażowej oraz maksymalna 63 miejsca dla pasażerów. Nic dziwnego, że zainteresowali się nim francuscy przewoźnicy, którzy preferują takie właśnie gabaryty.
Pod maską Kendo mamy silnik Cummins Euro 6 (zarówno na CNG, jak i na biogaz) o mocy 320 KM przy 2000 obr / min.
Zobaczcie Kendo na filmie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Grand Toro
Isuzu w ostatnim czasie opracowało jeszcze jeden nowy autobus, ale już w koronnej dla tureckiego producenta kategorii, czyli kombi klasy MIDI. Grand Toro, który łączy w sobie zalety podstawowych modeli Isuzu, czyli Novo i Turquoise. Pojazd ten przy długości 8,5 m wyróżnia się przestronnym wnętrzem, dużą pojemnością bagażnika i silnikiem diesla od Cummins.
Jego pojemność pasażerska to 35-37 osób., a znakiem charakterystycznym są przeniesione na środek tylne drzwi wejściowe.
Zdaniem Isuzu, Grand Toro doskonale sprawdzi się na trasach średniodystansowych wycieczkach, a także w przewozach pracowniczych, drużyn sportowych, a także jako autobus szkolny.
Zobaczcie, jak Grand Toro radzi sobie na drodze: