Irizar z pierwszym autonomiczny autobusem. Klasa MAXI!
W lutym pierwszy autonomiczny autobus Irizar o zerowej emisji wyjechał na ulice w Maladze.
To pierwsze drogowe testy w Europie pojazdu „bez kierowcy” o tak dużej pojemności. To pilotażowy projekt badawczo-rozwojowy, który rozpoczął się cztery lata temu i zakończył się w tym roku. Teraz czas na testy w drogowej rzeczywistości.
AutoMOST
Hiszpański Irizar zaadaptował do autonomicznej jazdy 100% elektryczny, zeroemisyjny autobus Irizar i2e o długości 12 metrów. Tym samym jest to pionierski projekt, gdyż zakłada wprowadzenie na ulice pojazdu standardowego w warunkach rzeczywistego ruchu miejskiego. Tego jeszcze nikt w Europie nie robił.
W projekcie AutoMOST - finansowanym przez CDTI w ramach programu CIEN - uczestniczy w nim 11 partnerów, w tym spółki Irizara: Irizar e-mobility i Datik, firma transportowa Avanza oraz Politechnika w Madrycie, i Uniwersytet w Vigo. Ten pionierski projekt wyróżniają dwie cechy:
- zdolność do przewozu dużej liczby pasażerów
- interakcje z pojazdami, pieszymi i infrastrukturą w rzeczywistych warunkach Malagi.
W ten sposób Malaga stała się pierwszym europejskim miastem, które ma na swoich ulicach autonomiczny autobus dużej pojemności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Krok naprzód
-„To ogromny krok w kierunku transportu przyszłości - zrównoważonego, połączonego, bezpiecznego i autonomicznego transportu - w którym Irizar będzie kluczowym graczem w transformacji – informuje hiszpańska firma.
Autobus w ruchu drogowym będzie korzystał z wysoce precyzyjnego systemu pozycjonowania i naprowadzania. Będzie połączony z centrum sterowania, z którego można przesyłać określone instrukcje do każdej jednostki, a pojazdy są monitorowane, a ich trasy będą dostępne w czasie rzeczywistym.
AutoMOST został niedawno wyróżniony nagrodą Industrial Design Award w ITS przez hiszpański oddział Intelligent Transport Systems Society (ITSS). W przyszłości jego doświadczenia w zakresie współdzielonych systemów sterowania (Dual Mode) będą stawiły bazę dla przyszłych zautomatyzowanych pojazdów, które umożliwią bardziej wydajny i elastyczny transport publiczny.