Irizar to już nie tylko autobusy. Nadchodzi ie truck!
Hiszpańska marka Irizar, która do tej pory kojarzona byłagłównie z autobusami i autokarami, teraz wchodzi w segment elektrycznych pojazdówciężarowych z modelem ie truck.
Jak informuje Irizar Group, marka podejmuje kolejny krok wswoim zaangażowaniu na rzecz zrównoważonej mobilności miejskiej, i włącza doswojej oferty samochód ciężarowy o zerowej emisji. Ten innowacyjny pojazdelektryczny odpowiada na różne potrzeby rynku i umożliwia jazdę w miastach i naobszarach miejskich bez emisji zanieczyszczeń i hałasu.
Elektryczny debiutant
Premiera ciężarowego Irizara miała miejsce podczas pierwszejedycji Kongresu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUM), który odbył się wBilbao w dniach 20-23 lutego. Debiutant to 8-metrowa wersja 6×2 o nośności 18ton.
Kabina ie truck zostałaopracowana wyłącznie do zastosowań miejskich. Mieści 4 osoby i ma jedno wejście.Ten fakt sprawia, że pojazd ten ma najniższą dostępną wysokość na rynku.
Platforma ta jest wynikiem projektu badawczo-rozwojowegoopracowanego wspólnie z Grupą FCC, która jest światowym liderem w dziedzinie ekotechnologii. To właśnie dzięki tej współpracy powstał pierwszy prototyp śmieciarkiwyposażony w nadwozie boczne do zbierania odpadów. Oczekuje się, że ten modelwejdzie na rynek już w nadchodzących miesiącach.
Cechy Irizara
Podstawowymi cechami charakterystycznymi ie truck-a są:
-
najnowocześniejsze wzornictwo,
-
bezpieczeństwo (w tym ergonomia i optymalne pole widzeniadla kierowcy)
-
osiągi,
-
łatwość prowadzenia i użytkowania pojazdu.
Pojazd ma też funkcję hamowania rekuperacyjnego, dziękiczemu energia kinetyczna pojazdu może być wykorzystywana w jak największymstopniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z zakresu bezpieczeństwa mamy:
-
pneumatyczne drzwi otwierane do wewnątrz, co zapewniabezpieczniejszy transport w przypadku jakichkolwiek przeszkód na drodze.
-
drzwi zawierają czujniki zapobiegające uwięzieniu
-
pojazd jest wyposażony w najnowszą technologię aktywnegobezpieczeństwa, w tym EBS, asystenta zmiany pasa ruchu (LDWS) i wspomaganieawaryjnego hamowania (AEBS).
-
zawieszenie Irizara ie truck ma system automatyczne poziomowania(ELC), co przydaje się dla różnych zastosowań.
Kilka wersji
Zaprezentowana pierwsza ciężarówka Irizar jest wersjąelektryczną z ekstenderem CNG, dzięki czemu może poruszać się w trybie bezemisyjnymw mieście, a poza nim – za pomocą silnika napędzanego gazem ziemnym co wydłuża czaspracy.
Generalnie firma opracowuje różne warianty , w tym przede wszystkim wersje czystoelektryczne o zerowej emisji.
Na bazie autobusów
Ciężarówka Irizara wykorzystuje e-technologię opracowaną wramach Grupy Irizar, na którą składa się wiedza i doświadczenie aż 7 spółek (Irizar,Irizar e-mobility, Alconza, Datik, Hispacold, Masats i Jema), Wcześniej ichpraca została zastosowana w elektrycznych układach napędowych autobusów. Terazprzyszedł czas na ciężarówki.
„