Irizar otworzy w maju fabrykę elektrobusów. W Gipuzkoa
Hiszpański producent podsumował dobry dla siebie rok 2016 i pochwalił się rocznymobrotem w wysokości ok. 580 milionów euro.
Na osiągnięty dobry rezultat złożył się m.in. sukces wHiszpanii, gdzie Irizar po raz kolejny potwierdził swoją pozycję lidera na rynkuautobusów turystycznych, który po pięciu latach kryzysu ponownie zaczął rosnąć.Firma ma tutaj aż 40% udziału, a łączna liczba wyprodukowanych w 2016 r.autokarów była o 25% większa niż rok wcześniej. W 2017 r. ma być jeszcze lepiej? m.in. dzięki reorganizacji produkcji ? i Hiszpanie planują tutaj 30% wzrostprodukcji w rodzimym zakładzieOrmaiztegi.
Kolejny ambitny cel na przyszłość to rozwój sprzedaży narynku północnoamerykańskim oraz produkcja i kontynuacja dostaw pierwszychintegralnych autobusów i8 w Meksyku. Mimo, że Brazylia nadal jest pogrążona wgłębokim kryzysie, południowoamerykański zakład Irizar w Meksyku zanotował w2016 r. poziom produkcji na poziomie ok. 1000 autokarów. Cel na rok 2017 r. towzrost o 10%, w tym ponad 100 jednostek i8.
Irizar Emobility
Najważniejsza jednak wiadomość dotyczy planów otwarcie nowejfabryki, produkującej wyłącznie autobusy elektryczne w baskijskim mieście Gipuzkoa,w gminie Aduna, położonym niedaleko centrali w Ormaiztegi. Będą tutaj powstawaćpojazdy z rodziny Irizar i2e o długościach od 10,8 do 12 metrów. W 2018 r.dołączą do nich autobusy przegubowe, a jednymi z pierwszych egzemplarzy tegotypu jakie zjadą z nowej linii, będą pojazdy zamówione przez Bayonne do obsługidwóch elektrycznych linii. Zgodnie z zapisami wygranego przez Irizar przetargumają one być wyprodukowane w 2018 roku
Hiszpańska oferta
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W 2016 r. na rynku pojawiła się nowa generacja i6, czyli Irizari6S, która zarówno pod względem technologii i estetyki reprezentuje nowąkoncepcję autokarów Irizar i bezpośrednio nawiązuje do topowej serii i8. Jak narazie pojazdy Irizar i6S mają być oferowane tylko na europejskich rynkach.
Do tego portfolio hiszpańskiego producenta obejmuje autobusyklasy II, w tym międzymiastowe pojazdy i4 oraz niskowejściowe modele i3 ? takżew wersji hybrydowej. Tym samym Irizar jest pierwszą europejską firmą, która maw swojej ofercie hybrydowy autobus dostosowany do II klasy, czyli operacjipozamiejskich.
I autobusy miejskie, czyli w przypadku Irizara pojazdywyłącznie elektryczne ? w 2018 r. oferta firma ma obejmować elektrobusy i2e odługości od 10,8 przez 12 do 18 metrów.
„