Irizar i8 jako Coach Of The Year 2018!

infobus
20.10.2017 13:07

Tego nikt się nie spodziewał – podczas wieczornej gali na targach Busworld jury wybrało najlepszy autokar na rok 2018. Został nim Irizar i8!

Na samym początku krótki wstęp. Tytuł Bus / Coach Of TheYear jest przyznawany naprzemiennie przez jury Bus & Coach of the Year,czyli grupę branżowych dziennikarzy, reprezentujących czołowe magazyny branżowez 22 krajów. Zwycięzca wybierany jest po wymagającym teście, który w tym rokuprzeprowadzony został w deszczowej Szwecji. W latach nieparzystych tytułprzyznawany jest autokarom – w Kortrijk , a w latach parzystych – autobusommiejskim – na IAA w Hanowerze.

W autokarowym teście Polska reprezentowana była tylko raz -w 2003 r., kiedy o tytuł Coach Of The Year 2004 starał się Solaris Vacanza.Cóż, to już historia. Cztery lata temu wygrała Setra ComfortClass 500 (Coach OfThe Year 2013), a dwa lata temu – Iveco Magelys (Coach Of The Year 2015).

{https://www.youtube.com/watch?v=bRElVg702mo}

Sześciu kandydatów – jeden zwycięzca

Na początku września w Szwecji zorganizowano Coach EuroTest, gdzie przede wszystkim sprawdzano je na szwedzkich drogach, a następniebadano drogę hamowania i przyspieszenie na torze koło Linköping . Do ostatecznejrywalizacji przystąpiły autokary:

  • Irizar i8 o długości 14 m z silnikiem Paccar MX-13 o mocy375 kW (510 KM) z ZF AS-Tronic 12;
  • Iveco Evadys o długości 12,1 m z silnikiem FPT Cursor 9 omocy 294 kW (400 KM) z ZF AS-Tronic;
  • Mercedes-Benz Tourismo o długości 12,2 m z silnikiem OM 470w wersji 315 kW (428 KM z PowerShift;
  • Neoplan Tourliner długości 12,1 m z silnikiem MAN D2676 LOHo mocy 309 kW (420 KM) z ZF AS-Tronic;
  • Scania Interlink HD o długości 14 m z silnikiem Scania DC13o mocy 330 kW (450 KM) z Opticruise;
  • VDL FDD2 o długości 14,1 z silnikiem Paccar MX-13 o mocy 375kW (510 KM) z ZF AS-Tronic.