Irizar i kolejne autobusy elektryczne dla Madrytu
Irizar wygrał dwa aktualnie największe kontrakty na autobusyelektryczne w Hiszpanii. To zamówienie z Madrytu i z Vitoria-Gasteiz.
Po realizacji ambitnego projektu we francuskim mieście Amiens ipodpisaniu ostatnich umów w Düsseldorfie w Niemczech i Schaffhausen wSzwajcarii, hiszpańska firma odniosła kolejne sukcesy – tym razem na rodzimym rynku w Hiszpanii, a konkretnie w Madryciei Vitoria-Gasteiz.
33 autobusy
To zdaniem Irizara obecnie największe projekty w zakresie autobusówelektrycznych w Hiszpanii.
-
EMT Madryt podpisało umowę na zakup 20 autobusówelektrycznych. Dodajmy, że to już kolejny elektrobusy z logo Irizar we flocieEMT. Wcześniej przewoźnik zakupił 15 autobusów i2e.
-
Vitoria-Gasteiz zkolei podpisała umowę na zakup 13 autobusów o zerowej emisji spalin plus zakup systemuładowania plus serwis. W wersji BRT. Ten klasyczne kontrakt „pod klucz” zyskał dofinansowaniez projektu Smart Electric Bus (BEI).
Druga generacja
Pojazdy dla Madrytu zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.Firma EMT zakupi już drugą generację 12-metrowych autobusów elektrycznych markiIrizar, które posiadają już najnowsze innowacje technologiczne i projektowe, wtym:
-
10% mniejszą masę własną;
-
lepszą przepustowości pasażerów podczas wymiany na przystankach;
-
baterie nowej generacji, które są jeszcze bardziej wydajne -szczególnie w zakresie szybkiego ładowania.
W przypadku zamówienia Vitoria-Gasteiz, projekt obejmujewdrożenie pierwszej w 100% zerowej linii autobusowej w mieście. Przy tymkontrakcie Irizar będzie współpracuje z firmą budowlaną Yarritu i LKS, któraprzeprowadzą prace inżynieryjne i budowlane.
od kątem tego projektu, Irizar dostarczy 13 autobusów wwersji e-tram, w tym siedem 18-metrowych przegubowych pojazdów oraz sześć 12-metrowych.Wszystkie będą przystosowane do szybkiego ładowania podczas operacji na mieście.
„