Irizar dostarczy do MPK Kraków autobusy ie-bus. Umowa na dniach
W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie zakończyła się kontrola uprzednia z UZP, dzięki czemu spółka będzie mogła podpisać kolejną umowę na odnowę taboru.
Tym razem MPK Kraków zawrze kontrakt z hiszpańską firmą Irizar e-mobility i będzie on opiewał na zakup czterech nowych autobusów elektrycznych o długości 12 metrów (z opcją zamówienia kolejnych trzech). Inwestycja otrzyma wsparcie unijne.
Hiszpański debiut
Jak zaznaczył 4 listopada rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, podpisanie umowy z firmą Irizar oznacza, że Kraków będzie pierwszym polskim miastem, do którego trafią nowe elektryki tego producenta. Będzie to także pierwszy przypadek w stolicy Małopolski, kiedy dostawcą autobusów eklektycznych będzie inna firma niż Solaris. Zaoferowane modele to pojazdy ie bus, a nie często pokazywane w lokalnej prasie wersje ie tram, które wizualnie są bardziej atrakcyjne.
-„Podpisanie umowy będzie możliwe, ponieważ zakończyła się już tzw. kontrola uprzednia w Urzędzie Zamówień Publicznych. Zostanie ona podpisana w najbliższych dniach” - wskazał rzecznik.
Według niego taka kontrola postępowania przetargowego jest obowiązkowa, w związku z tym, że projekt może liczyć na dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Przedstawiciel MPK przypomniał, że zamówienie czterech nowych elektrycznych autobusów, z opcją dostawy kolejnych trzech stanowi tylko cześć realizowanych przez krakowskiego przewoźnika zakupów zeroemisyjnych pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MEGA z Solarisem
W tym roku MPK wybrało już oferty Solarisa, który w sumie w przyszłym roku dostarczy do Krakowa w sumie 38 autobusów elektrycznych.
-„To oznacza, że w przyszłym roku we flocie MPK SA, autobusów zasilanych energią elektryczną będzie już ponad 120” - zapowiedział Gandarczyk.
Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną.