Irex zmierzył się z nowym graczem w liniowym przetargu ZTM w Lublinie
10 lutego Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w powtórzonym zamówieniu na obsługę liniowego zadania numer II.
W pierwszym podejściu ZTM otrzymał także dwie oferty, ale okazały się one jednak zbyt drogie w zadaniu numer 2. Sprawdzamy, czy teraz jest taniej. Przypomnijmy, że wcześniej te kursy zapewniała firma Irex-1, której skończyła się umowa z końcem 2022 r.
dwie oferty
Zakres lubelskiego zamówienia obejmował podobnie jak za pierwszym razem – świadczenie przez 48 -m-cy usługi przewozu regularnego osób na wybranych liniach w liczbie nie większej niż 2 100 000 wzkm, natomiast zmniejszyła się liczba pojazdów – zamiast 12. teraz Lublin wymaga 10. przegubowców klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i spełniającymi normę emisji spalin Euro 5.
Zadaniem wykonawcy będzie obsługa wybranych brygad linii 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55, 57. Wszystko wskazuje na to, że ponowie te trasy trafią do Irexu.
10 lutego ZTM w Lublinie otworzył oferty od:
- Konsorcjum „APGG" z Lublina (nowego gracza na komunikacyjnej mapie Polski), które wystąpiło z kooperacji z firmą Usługi Transportowe Gabriel Gorzel Partner ze Świdnika z ceną 29.064.000,00 PLN brutto
- Konsorcjum IREX-8 z Lublina i IREX-3 z Świętochłowic na sumę 26.649.000,00 PLN brutto.
Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 26.670.000,00 PLN brutto. To oznacza, że propozycja Irexu zmieściła się idealnie w budżecie i firma już może myśleć o powrocie na lubelskie trasy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
DWA PAKIETY
Przypomnijmy, że 20 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu, gdzie w części I swoje propozycje złożyły trzy firmy:
- IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 13.109.040,00 PLN brutto;
- Lubelskie Linie Autobusowe z ceną 12.549.600,00 PLN brutto;
- BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 14.817.600,00 PLN brutto.
Ostatecznie Zarząd zdecydował się w tym zadaniu na wybór oferty LLA. Natomiast w części II oferty położyły dwie firmy:
- IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 30.776.760,00 PLN brutto;
- BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 31.752.000,00 PLN brutto.
Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania to 26.670.000,00 zł brutto. 27 grudnia to zamówienie zostało anulowane, gdyż kwota do dołożenia (ponad 4,10 mln zł brutto) okazała się zbyt duża. Powtórka i obniżenie liczby wzkm przyniosło pozytywny efekt i ZTM jest już o krok od wyboru najkorzystniejszej oferty w drugiej części liniowego przetargu.