Irex zdobywa gdyńską linię autobusową 165. Gryf przegrywa o 0,37 pkt.
1 września Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni podpisał umowę z Grupą Irex na obsługę linii 165 w Gdyni i gminie Kosakowo trzema autobusami miejskimi niskopodłogowymi.
O ten kontrakt walczyło też przedsiębiorstwo Przewozy Autobusowe Gryf z Żukowa, które jednak musiało uznać bardziej korzystną ekonomicznie ofertę konkurenta. Natomiast wcześniej pomorska firma pokonała Irex w przetargu na pakiet sopockich linii nr: 144, 185 i 287.
Linia 165
Przedmiotem tego zamówienia była obsługa linii 165 w Gdyni i gminie Kosakowo autobusami miejskimi niskopodłogowymi, w tym:
- 165/1, 165/3 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku w okresie 04.09.2023 – 30.09.2023, dwoma autobusami,
- 165/1, 165/2, 165/3 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku w okresie 01.10.2023 – 31.12.2026, trzema autobusami.
Szacunkowa liczba wozokilometrów w okresie zamówienia to 656.258 km, a termin realizacji zamówienia to: 4 wrzesień 2023 r. – 31 grudzień 2026 r.
Świadczenie usług realizowane ma być realizowane albo poprzez pojazdy SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m albo PN – o długości od 17,50 m,
Zastosowane kryteria oceny oferty:
- Klimatyzacja przedziału pasażerskiego autobusów / Waga: 40
- Cena - Waga: 60
Przy takich warunkach swoje oferty w tym przetargu złożyły firmy:
- Przewozy Autobusowe Gryf z ceną 6.105.750,74 PLN
- IREX-3 Świętochłowice + IREX TRANS Bydgoszcz z ceną 6.071.453,43 PLN
Z kolei budżet na to zamówienie wynosił 6.505.100 PLN. Po ocenie oferty Irex zdobył 100 pkt., a PA Gryf – 99,63 pkt. W tej sytuacji nie było wątpliwości i 1 września ZKM Gdynia zawarł z Irex umowę liniową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec link do tego zamówienia: https://portal.smartpzp.pl/zkmgdynia/public/postepowanie?postepowanie=50067922
Linie 144, 185 i 287
Z kolei jeszcze w lipcu zakończyło poszukiwania przewoźnika do obsługi sopockich linii komunikacyjnych – tj. linii nr: 144, 185 i 287. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego, tj. komunikacji miejskiej) na trzech liniach autobusowych w Sopocie, trzema autobusami miejskimi niskopodłogowymi. Szacunkowa liczba wozokilometrów w okresie zamówienia wynosi 261 404. Zamówienie obejmuje obsługę linii: 144 i 185 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku, trzema autobusami, 144 i 185 – w soboty (oprócz świąt), jednym autobusem, 144, 185 i 287 – w niedziele i święta, jednym autobusem.
Do obsługi w/w linii mają być skierowane autobusy: MN – o długości od 8,01 m do 9,50 m, lub KN – o długości od 9,51 m do 11,00 m. ZKM nie ma wymagań względem roku produkcji autobusów, lecz chce aby spełniały normę emisji spalin minimum Euro 5. Wysokość autobusów nie może przekroczyć 3,2 m. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje lub troje drzwi (w zależności od wielkości taboru). Kabina kierowcy ma być typu półzamkniętego, niesięgająca poza 3/4 szerokości autobusu. Pojazdy mają być wyposażone w siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie. Pod tapicerką ma znaleźć się gąbka zmiękczająca.
16 maja ZKM Gdynia otworzyło oferty od dwóch wykonawców zainteresowanych sopockimi liniami.
- Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – z ceną 2.921.973,90 PLN,
- IREX-3 sp. z o.o. i IREX-TRANS sp. z o.o. – z ceną 3.658.819,51 PLN.
Z kolei kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia wynosiła 2.340.000,00 PLN.
Ostatecznie września Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni dołożył do propozycji Gryfu i zawarł w lipcu z tą firmą liniową umowę. Zwycięzca będzie świadczył usługi przez dwa lata, począwszy od dnia 1 lipca 2023 roku do dnia 30 czerwca 2025 roku.
Na koniec link do tego zamówienia: https://portal.smartpzp.pl/zkmgdynia/public/postepowanie?postepowanie=45432150