Inowrocław z pierwszymi elektrycznymi hybrydami w Polsce

18 października pierwsze cztery z szesnastu nowych autobusówmiejskich Volvo 7900 Electric Hybrid dotarły do Inowrocławia i zostałyzaprezentowane mieszkańcom. To pierwsze takie pojazdy dostarczone w naszymkraju.
Volvo dostarczy wkrótce do Inowrocławia kolejne czteryelektryczne hybrydy oraz osiem autobusów całkowicie elektrycznych. Tym samym Inowrocławbędzie pierwszym miastem w Polsce z całkowicie zelektryfikowanym taborem.
– To bardzo ważny dzień dla miasta. Mamy autobusy na miaręXXI wieku. Inowrocław w sprawach ochrony środowiska właśnie zdecydowaniewyprzedza wielkie ośrodki. Dbamy o zdrowie mieszkańców i o finanse miasta, boza autobusy zapłacimy zaledwie 15 procent wartości – podkreśla prezydentRyszard Brejza.
Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniejpaliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostajezredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – hybrydy zużywają około 40proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji odautobusów spalinowych.
Okazuje się, że nowe autobusy są też – jakby nie patrzeć -inteligentne. Można je zaprogramować, w którym momencie autobus będziewykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwiadokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie dokomputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie,po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny wstrefach nisko – bądź zero-emisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali,osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.
– Jesteśmy liderem elektromobilności w kraju. Już niedługona ulice Inowrocławia wyjadą pierwsze w Polsce autobusy elektryczno-hybrydowe.Bardzo się cieszę, że mieszkańcy będą mogli korzystać z takich nowoczesnychautobusów komunikacji miejskiej – przyznaje Prezes Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego Mariusz Kuszel.
Inowrocławski standard
Dostarczone dla Inowrocławia autobusy są nie tylko wygodne iprzyjazne. Mają także monitoring, system informacji pasażerskiej znagłośnieniem, klimatyzację oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
– Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszychautobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego taborkomunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdówzelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temuzrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, wnaszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napędelektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążająmiasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce – mówi Małgorzata Durda,dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
16 autobusów ekologicznych wraz z systemem ładowania kosztowałoInowrocław 39 212 400,00 zł. Miasto poniesie koszt tylko w wysokości 15%wartości inwestycji. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środkówpozyskanych z Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że 3 lata temu MPK wzbogaciłoswój tabor o 12 autobusów – elektrycznych i hybrydowych marki Solaris.
Made in Poland
Autobusy dla Inowrocławia zostały zaprojektowane przezpolskich inżynierów i są w całości produkowane w Polsce, we wrocławskiejfabryce Volvo.
– Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dostarczyć doInowrocławia pierwsze w Polsce autobusy o innowacyjnym napędzie elektryczno-hybrydowym.Jesteśmy też dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocławstanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiejskładać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedynyproducent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich onapędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylkopojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że wtym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego wPolsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejnezelektryfikowane autobusy do polskich miast, mówi Małgorzata Durda, dyrektorVolvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
„