Inowrocław z odwróconymi pantografami. Od Ekoenergetyki
Wczoraj informowaliśmy o pierwszej szybkiej ładowarce z odwróconympantografem w regionie (a dokładniej w Ostrawie). Dzisiaj mamy informację o kolejnym takim urządzeniu wPolsce. W Inowrocławiu. Od Ekoenergetyki Polska.
W styczniu br. zielonogórska firma oddała do użytku cztery nowe stacje ładowania w Inowrocławiu – każda o mocy 300 kW. Wcześniej dostarczona została do MPK ładowarka zajezdniowa typu plug-in o mocy 40 kW. Wszystkie działają w standardzie OppCharge. Łącznie koszt inwestycji w szybkie ładowarki – w ramach unijnego projektu „Budowa zasilania energetycznego wraz z montażem 4 stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych” – wyniósł 4 396 635,00 zł.
Szybkie ładowarki pozwalają błyskawicznie naładować elektryczne hybrydy MPK na czterech pętlach. Chodzi o następujące lokalizacje:
• przy dworcu PKP,
• przy ul. Bolesława Krzywoustego,
• przy ul. Władysława Łokietka
• przy ul Poznańskiej
Dodajmy, że jest to jedno z pierwszych wdrożeń systemu OppCharge w Polsce. Odwrócony pantograf daje kompatybilność ładowania niezależnie od marki pojazdu. A samo ładowanie za pomocą pantografu jest całkowicie zautomatyzowane i nie wymaga ingerencji kierowcy. Pantografy będą zasilać autobusy o napędzie hybrydowym oraz o napędzie całkowicie elektrycznym.
W odróżnieniu od stacji zajezdniowych ładowanie poprzez pantograf nie wymaga żadnej ingerencji kierowcy, proces jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki temu autobusy mogą być szybko zasilane w czasie postoju na pętli, bez udziału człowieka, bez wpływu na rozkład jazdy.
Ładowanie z monitoringiem
-„Inowrocław jest kolejnym miastem na mapie Polski, w którym zainstalowaliśmy nasze stacje ładowania. Daje nam ogromną satysfakcję, że naszymi produktami zmieniamy oblicze transportu publicznego w Polsce na lepsze. – mówi Bartosz Kubik, prezes Ekoenergetyki-Polska. Dodatkowo cieszy fakt, że przyczyniliśmy do realizacji celu miasta jakim jest w 100% ekologiczny transport. Wraz z uruchomieniem naszych ładowarek Inowrocław stał się pierwszym miastem w Polsce z całkowicie „czystym” transportem publicznym” – skomentował inowrocławską inwestycję Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska.
Zielonogórska firma podkreśla, że razem z infrastrukturą Ekoenergetyka-Polska dostarczony został zewnętrzny system monitorowania (link), który daje możliwość kontrolowania na bieżąco procesów ładowania pojazdów, zbierania danych o procesach i przeprowadzania konserwacji systemu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy w drodze
Przypomnijmy, że Volvo na wiosnę 2018 r. podpisało z Inowrocławiem dwie umowy na dostawę łącznie 16 nowych autobusów klasy MAXI, w tym:
• osiem elektrobusów Volvo 7900 Electric (cztery odebrane / cztery w trakcie odbioru)
• osiem hybryd plug-in Volvo 7900 Electric Hybrid (w trakcie odbioru)
Część tego zamówienia została już zrealizowana i po mieście jeżdżą teraz cztery hybrydy. Do tej pory były one ładowane poprzez z ładowarki o małej mocy – na terenie zajezdni MPK. Natomiast teraz mogą one korzystać z szybkiego ładowania – w przerwach między kursami. Tą funkcję realizują ładowarki z pantografem odwróconym o mocy 300 kW produkcji zielonogórskiej Ekoenergetyki.
I na koniec krótki przegląd tego typu ładowarek w Polsce. Pierwsze urządzenie ładujące z odwróconym pantografem zostało zainstalowane w Zielonej Górze (Ekoenergetyka), następne pojawiło się w Rzeszowie (Medcom), a potem w Inowrocławiu (ponownie Ekoenergetyka). Zimowy wysyp.
„