InnoTrans 2018: Voith wchodzi do elektrycznej gry [FILM
Voith zaprezentował na wystawie w Berlinie nowy elektryczny system napędowy do autobusów i tym samym wkracza na rozwijający się rynek e-mobilności. Na początek z Solarisem.
We wrześniu 2018 r., podczas targów InnoTrans w Berlinie i IAA w Hanowerze, Voith przedstawił autobus demonstracyjny na bazie Solaris Urbino 12 pod hasłem „Drive New Ways”. Zdaniem niemieckiego producenta najważniejsze zalety jego e-rozwiązana są następujące:
-
innowacyjny niezawodny napęd
-
niska waga i maksymalna wydajność
-
inteligentny system zarządzania energią
Nie tylko Solaris
System napędowy Voitha został pierwotnie opracowany jako prototyp dla autobusu Solaris Urbino, jednak bez problemu może być zintegrowany z pojazdami innych producentów.
-„Osiągalny zakres zależy przede wszystkim od akumulatorów, które nabywamy od międzynarodowego renomowanego dostawcy” – wyjaśnia Jürgen Berger, kierownik projektu w Voith Turbo GmbH & Co. KG. – „Obecnie wykorzystujemy akumulatory litowo-żelazowo-fosforowe. Akumulatory te zapewniają najwyższy poziom niezawodności, jednak elektryczny system napędowy zaprojektowano tak, by mógł współpracować z dowolną technologią akumulatorową” – mówi Berger.
Jeden napęd
Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 2250 Nm i mocy 260 kW, chłodzony cieczą silnik z magnesami trwałymi wraz z wysokowydajnym falownikiem i inteligentnym systemem zarządzania energią zapewnia doskonałe właściwości jezdne i nie wymaga osobnej przekładni. System może wydajnie pracować nawet w przypadku ciężkich autobusów przegubowych. Kompaktowy design napędu zapewnia nie tylko niską wagę, ale również niską emisję hałasu i niewielkie wymagania serwisowe.
Konsekwentnie wdrażana koncepcja lekkiego designu pozwala minimalizować nadwyżkę masy, co z kolei ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym osiągalny zakres. Co więcej, rekuperacja energii hamowania pozytywnie wpływa na przebieg. Fakt, że wszystkie komponenty są chłodzone wodą zwiększa niezawodność i wydajność, jednocześnie zmniejszając emisję hałasu podczas pracy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zasięg elektrycznego, demonstracyjnego autobusu Solaris Urbino 12 z napędem Voith obecnie przekracza 200 km. A to odpowiada średniej dziennej pracy miejskiej linii autobusowej. W najbliższych latach zakres ten powinien wzrosnąć dzięki dalszemu rozwojowi technologii akumulatorowej.
{https://www.youtube.com/watch?v=L34LQeNmv8A}
Elektro rozwój
-„Nadszedł czas na elektromobilność, szczególnie w przypadku flot autobusowych na potrzeby transportu miejskiego” – mówi Cornelius Weitzmann, wiceprezes i CEO Mobility of Voith Turbo GmbH & Co. KG. -„Jako wieloletni partner przemysłu autobusowego mamy ogromne doświadczenie w zakresie różnych systemów napędowych używanych w autobusach. Dzięki nowemu systemowi napędowemu wykorzystujemy nasze doświadczenie, tworząc kolejny kamień milowy w historii naszej firmy”.
Voith szacuje, że do 2030 roku napędy elektryczne uzyskają lepszą pozycję we flotach autobusowych operatorów transportu w porównaniu do innych rozwiązań napędowych. Oczekiwany jest również rozwój rynku elektromobilności autobusów na całym świecie. W związku z tym segment autobusów miejskich jest tylko pierwszym krokiem w kierunku miast wolnych od emisji, do którego wkrótce zaczną dołączać inne segmenty sektora transportu.
„