Inicjatywa Klimatologiczna Clintona wesprze ekologiczne rozwiązania Volvo
Inicjatywa klimatologiczna byłego Prezydenta USA, Billa Clintona, wybrała Volvo jako partnera w dziedzinie autobusów z napędem hybrydowym oraz wydajnych systemów komunikacji autobusowej. We współpracy z Inicjatywą Klimatologiczną Clintona (CCI), rozwiązania Volvo mogą przyczynić się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla w 40 dużych miastach świata. Nieco ponad rok temu, Fundacja Clintonów uruchomiła Inicjatywę Klimatologiczną, której celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Działania Inicjatywy obejmują m.in. współpracę 40 dużych miast świata w ramach tzw. Grupy C40, która próbuje znaleźć rozwiązania mogące ograniczyć emisję dwutlenku węgla, w tym także pochodzącą z sektora transportowego. CCI dostrzegła działania Volvo w dziedzinie autobusów z napędem hybrydowym i szybkiej komunikacji autobusowej (BRT) i postanowiła podpisać porozumienie ze szwedzkim koncernem. CCI wykorzysta wiedzę i kontakty Volvo w 40 miastach Grupy C40, aby zademonstrować potencjał, jaki oferuje technologia hybrydowa i system BRT w odniesieniu do redukcji emisji dwutlenku węgla. W dniach 3-5 grudnia 2007 r., przedstawiciele 40 miast Grupy spotkali się w Londynie, aby omówić rozwiązania umożliwiające redukcję ilości tlenku węgla wytwarzanego przez transport. Wśród prelegentów był Edward Jobson, dyrektor działu ochrony środowiska w Volvo Buses.
Zwrócił on uwagę na systemy BRT jako jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań redukujących emisję tlenku węgla. Wpływa na to m.in. szybsze przemieszczanie się autobusów po wydzielonych pasach oraz wykorzystanie mniejszej liczby autobusów ale większych rozmiarów, co zapewnia większą płynność ruchu. Jednak zdaniem Jobsona, głównym argumentem jest większe zainteresowanie pasażerów komunikacją publiczną, co wpływa na rezygnację z podróży prywatnym autem czy motocyklem. Jobson zaznaczył także, że koszt inwestycji w system BRT to tylko ok. 10% kosztów budowy miejskiej komunikacji szynowej. Podczas swojego wystąpienia, Jobson zaprezentował także projekt autobusu Volvo z napędem hybrydowym, który ma pozwolić na oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z tradycyjnymi silnikami Diesla o ok. 30%. Trzecią alternatywą ekologiczną Volvo Buses, wymienioną przez Edwarda Jobsona były autobusy zasilane biogazem. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że biogaz powstaje wyłącznie z odpadów, w związku z czym jego produkcja nie jest konkurencyjna np. dla upraw roślin spożywczych.