Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

InfoBus na konferencji poświęconej wodorowi w transporcie publicznym

infobus
28.10.2009 15:27
W dniach 17-18 listopada 2009 roku w Hamburgu odbędzie się konferencja poświęcona zagadnieniom ekologicznego transportu oraz przedstawieniu pojazdów dla transportu publicznemu zasilanych wodorem, organizowana w ramach projektu HyFLEET:CUTE. Na spotkaniu o problemach ekologicznego transportu dyskutować będą przedstawiciele władz państwowych, uczelni i zespołów doradczych. Konferencja związana jest z realizowanym projektem, w ramach którego 47 autobusów zasilanych wodorem, jest eksploatowanych w 9 miastach na trzech kontynentach –w Amsterdamie, Barcelonie, Pekinie, Hamburgu, Londonie, Luxemburgu, Madrycie, Perth i Rejkiawiku. Najważniejszym założeniem organizatorów tej kampanii jest pokazanie, iż przyszłość transportu publicznego to właśnie wodór. Tezę tę ma potwierdzić liniowa eksploatacja wozów, o których mowa powyżej. Organizatorzy testów chcą nie tylko słuchać specjalistów, ale także głosów pasażerów, którzy będą mieli możliwość wyrażenia swojej opinii o autobusach wodorowych.  
Listopadowe spotkanie będzie doskonałą okazją do wymiany doświadczeń związanych z użytkowaniem ekologicznych pojazdów. Jak wspomnieliśmy wcześniej wśród prelegentów nie zabraknie przedstawicieli władz państwowych, polityków, ale także reprezentantów przewoźników autobusowych i producentów pojazdów. Wszyscy oni podejmą próbę przekonania opinii publicznej, że w przyszłościowym myśleniu o komunikacji publicznej nie może zabraknąć troski o środowisko naturalne. Ważne jest to, aby na ulicach miast wszystkich kontynentów pojawiło się jak najwięcej ekologicznych autobusów, także tych zasilanych wodorem. Wśród kluczowych prelegentów znaleźli się m.in. Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, komisarz ds. transportu – Antonio Tajani, Prof. Dr. Kohler –reprezentujący grupę Daimler czy niemiecki minister transportu – Wolfgang Tiefensee.
Grupę gości uzupełnią także przedstawiciele przewoźników z Londyny, Hamburga czy Australii.
W ramach projektu HyFLEET:CUTE rozwijane są m.in. technologie napędu wodorowego i wodorowo-spalinowego. Jako autobusy testowe wykorzystywane są np. Mercedesy Citaro czy MAN-y Lion`s City H. Te ostatnie wyjechały do obsługi Mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbywały się w Niemczech w 2006 roku. Oprócz Berlina wodorowe autobusy jeżdżą dziś liniowo także w Luxemburgu czy Amsterdamie.     
Przypomnijmy, iż pierwszy napęd wodorowo-spalinowy w autobusie testowano w 1996 w Monachium oraz Erlangen. W połowie 1999 roku MAN rozpoczął próby z trzema niskopodłogowymi przegubowcami ze zbiornikami ciśnieniowymi napełnionymi wodorem. Zabezpieczały one transport osobowy w rejonie lotniska Monachium, gdzie przejechały łącznie 450.000 kilometrów. Projekt 'H2argemuc’ został niedawno rozszerzony o dwa pojazdy na terenie lotniska. Zastosowano tam najnowszy hybrydowy pojazd MAN na ogniwa paliwowe z nowoczesnymi akumulatorami NiMH.