Ikarusy (prawie) znikają z ulic Mysłowic
Od 1 stycznia 2016 roku na ulicach Mysłowic (a właściwie natrasie Mysłowice ? Katowice obsługiwanej katowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej) pojawia się znacznie mniej Ikarusów ? markiktóra pamięta lata poprzedniej epoki. „Madziary” do końca rokukursowały jedynie w dni robocze, obsługiwały jednak większość brygadautobusowych i pasażerowie często trafiali na te pojazdy.
Teraz autobusy niskopodłogowe całkowicie zastąpiły ,,Ikary”na trasie linii 76, natomiast na liniach 77 i 149 węgierska myśl technicznajeździ jedynie w szczycie porannym i popołudniowym. Łączna ilość kursówrealizowanych tymi pojazdami wynosina linii 149: ? 4 parykursów rano oraz 5 parkursów popołudniu, co daje w ogólnej liczbie kursów w dni robocze ? nadaljeszcze 30% realizowanych wysokopodłogowcami. W przypadku linii 77, pozostałtam tylko jeden pojazd wysokopodłogowy, kursujący tylko w szczycie porannymi popołudniowym. Wykonuje on 2 pary kursów rano i 2,5 pary kursówpopołudniu. Zmniejszony został udział wysokopodłogowców na linii do zaledwie 8%wszystkich kursów. Wycofanie najstarszych autobusów możliwe było dziękizakupowi pod koniec 2015 roku 20 sztuk fabrycznie nowych, wyposażonych m. in. wklimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system informacji głosowej czy gniazdaUSB do ładowania urządzeń mobilnych, Solarisów Urbino 12 oraz 18.
Niestety, w dalszym ciągu nic nie zmieni się dla pasażerówpodróżujących w stałych porach. Ponieważ Ikarusy obsługują na stałe wybranezadania przewozowe i pojawiać się będą codziennie na przystankach, zgodnie zrozkładem jazdy, w tych samych godzinach.
Umowa z KZK GOP
Zgodnie z podpisaną umową przewozową pomiędzy KZK GOP oraztrzema największymi Przedsiębiorstwami Komunikacji Miejskiej, od 2017 roku naliniach obsługiwanych przez PKM Katowice, PKM Sosnowiec oraz PKM Gliwice niemają prawa pojawić się pojazdy wysokopodłogowe. Co za tym idzie dwa z trzechprzedsiębiorstw, które jeszcze nie pozbyły się wozów ze schodami przy wejściu,muszą dokonać zakupów nowego taboru tak by wywiązać się zrealizowanejumowy.
Włodarze PKM Katowice, obsługującego zadania przewozowew Mysłowicach na liniach: 44, 66, 76, 77, 149 oraz 931, zapowiedzieli jużzakup kolejnych 30 sztuk autobusów w 2016 roku. Co pozwoli na zastąpienieostatnich Ikarusów oraz wysokopodłogowych Jelczy na liniach mysłowickich.Dodajmy, że wszystkie kupowane autobusy przez przewoźnika już od 2011 rokuposiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, co jest jednym z najbardziej poszukiwanych przez pasażerów udogodnień, zwłaszcza w upalne letnie dni.
„