II przetarg PKS Ostrów na tabor
Marcowy przetarg PKS Ostrów Wlkp. na zakup używanychautobusów nie udał się. Spółka się jednak nie poddaje i 4 maja ogłosiłakolejne, bardzo podobne zamówienie. Czy tym razem ktoś spełni oczekiwaniaprzewoźnika? Zobaczymy. Podobnie jak poprzednio, najnowszy przetarg dotyczy zakupu 17 szt. używanychautobusów międzymiastowych i turystycznych, zarejestrowanych nie wcześniej niżw 2007 roku, które m.in. powinny mieć czystą i nieuszkodzoną tapicerkę i nie byćpowypadkowe. Kolejne techniczne wymagania to: wysoka sprawność technicznapojazdów, suche silniki, a producent oferowanego autobusu powinien miećautoryzowaną sieć serwisową na terytorium Polski. Całość kontraktu zostałaoddzielona na aż 6 zadań:
– zadanie nr 1 dotyczy zakup 2 szt. autobusów turystycznychzarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2009, o liczbiemiejsc siedzących: od 49 do 55, długości ?do 12,5 m, spełniających normę emisjispalania co najmniej EURO 4 (w technologii EGR) i o mocy co najmniej 400 KM;
– zadanie nr 2 dotyczy zakup 2 szt. autobusówmiędzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku2007, o liczbie miejsc siedzących: od 49 do 55, długości ?do 12,5 m,spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (wtechnologii EGR) i o mocy co najmniej 400 KM,
– zadanie nr 3 dotyczy zakup 4 szt. autobusówmiędzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku2007, o liczbie miejsc siedzących: od 33 do 36, długości ?do 10,5 m,spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (wtechnologii EGR) i o mocy co najmniej 260 KM,
– zadanie nr 4 ?zakup 3 szt. autobusów międzymiastowychzarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku 2007, o liczbiemiejsc siedzących: od 29 do 32, długości ?do 10,5 m, spełniającychudokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (w technologii EGR) i omocy co najmniej 260 KM,
– zadanie nr 5 dotyczy zakup 4 szt. autobusówmiędzymiastowych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niż w roku2007, o liczbie miejsc siedzących: od 25 do 28, długości ?do 10 m,spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (wtechnologii EGR) i o mocy co najmniej 170 KM,- zadanie nr 6 dotyczy zakup 2szt. autobusów turystycznych zarejestrowanych po raz pierwszy nie wcześniej niżw roku 2007, o liczba miejsc siedzących: od 21 do 24, długości ? do 10 m,spełniających udokumentowaną normę emisji spalania co najmniej EURO 3 (wtechnologii EGR) i o mocy co najmniej 170 KM.
Dostawa autobusów do siedziby zamawiającego powinna nastąpićw terminie do 5 dni roboczych (poprzednio były trzy) od dnia podpisania umowy.Przy wyborze oferty na poszczególne zadania zamawiający będzie kierował sięnastępującymi kryteriami:
-
najniższa cena – 99%;
-
normy emisji spalin – 1%, gdzie punktacja za normy emisjispalin wygląda następująco: EURO 5 = 4 pkt, EURO 4 = 2 pkt, EURO 3 = 1 pkt.
O tym czy jakiś importer był w stanie tak szybko zgromadzićflotę 17 autokarów, przekonamy się 9 czerwca , kiedy w Ostrowie zaplanowanootwarcie ofert.
Czas na inwestycje
Ostrowski PKS sprzedał w zeszłym roku teren wokół dworcaautobusowego w Ostrowie Wielkopolskim. W tym miejscu ma powstać ZintegrowaneCentrum Komunikacyjno-Handlowe. Inwestorem jest warszawska spółka HopStop4,projektantem pracownia architektoniczna Innebo, a wykonawcą KatharsisDevelopment. W ramach przedsięwzięcia powstanie obiekt o powierzchni najmu ok.5 tys. m2. Uzupełnieniem będzie parking dla 210 pojazdów. Na terenie obecnegodworca PKS zlokalizowane zostaną m.in. supermarkety spożywczy, drogeryjny iRTV/AGD, a także apteka, sieciowe sklepy odzieżowe i obuwnicze oraz lokalninajemcy. Pozyskane ze sprzedaży fundusze trafiły na restrukturyzację firmy.Swoją cześć dołożył także Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorstw MinisterstwaSkarbu Państwa. W efekcie jest szansa na nowy tabor i uratowanie firmy na corazbardziej konkurencyjnym, lokalnym rynku transportowym.
Przypomnijmy, że w ostrowskim PKS pracuje ok. 170 osób, wtym 103 kierowców i 27 mechaników. Tabor PKS-u stanowi ok. 80 autobusów. Trzonfloty stanowią wysłużone już pojazdy marki Autosan (głównie typu H9-21 wliczbie ok. 25 szt.) oraz pojazdy zagranicznych marek, które były kupowany wostatnim okresie. To głównie autokary typu Setra S 215, MAN UL 313 i RenaultTracer. Ostatni zakup nowych pojazdów miał miejsce w 2007 r. i był to kontraktna dostawę 3 szt. autobusów Solbus C10,5.
„