IAA 2022: Mercedes z bateriami NMC 3. Wodorowy Range Extender wejdzie w 2023
Podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze, Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentował eCitaro z wysokowydajnymi akumulatorami NMC 3.
Mimo, że cała premiera odbyła się trochę w tle hanowerskiej wystawy, odnotowujemy tez wazy dla branży fakt. Do tego koncern Daimler Buses zapowiedział również wprowadzenie na 2023 r. modelu eCitaro Range Extender z ogniwem paliwowym.
eCitaro NMC 3
Za skrótem NMC 3 kryje się nowa generacja wysokowydajnych akumulatorów przeznaczonych do napędu elektrycznego niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro. Ich zaletą jest spora pojemność, która skutkuje dużym zasięgiem bez doładowywania pośredniego. Dodatkową cechą jest modułowa konstrukcja osprzętu. eCitaro NMC 3 ma pojemność do 588 kWh, a przegubowiec eCitaro G nawet do 686 kWh.
W przeciętnych warunkach przekłada się to na zasięg 280 km dla autobusu solo eCitaro i 220 km dla eCitaro G w całym okresie eksploatacji akumulatora. W sprzyjających warunkach zasięg wynosi ponad 300 kilometrów. Oczekuje się, że pierwsze autobusy eCitaro z nową generacją baterii zostaną dostarczone przed końcem 2022 roku.
Wodorowy Range Extender
Kolejna nowinka w elektrycznej rodzinie eCitaro, to wersja Range Extender, czyli wodorowe ogniwo paliwowe, które wydłuża w ruchu miejskim zasięg eCitaro do około 400 kilometrów, a wersji eCitaro G - do 350 kilometrów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zdaniem Mercedes-Benz, energia elektryczna jest paliwem znacznie tańszym niż wodór, dlatego firma stawia na elektrobusy, natomiast ogniwo paliwowe zasilane wodorem służy jedynie do wydłużenia zasięgu.
Premiera pojazdu i pierwsze dostawy zaplanowane są na rok 2023.