Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

IAA 2022: Mercedes z bateriami NMC 3. Wodorowy Range Extender wejdzie w 2023

infobus
21.09.2022 13:00

Podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze, Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentował eCitaro z wysokowydajnymi akumulatorami NMC 3.

Mimo, że cała premiera odbyła się trochę w tle hanowerskiej wystawy, odnotowujemy tez wazy dla branży fakt. Do tego koncern Daimler Buses zapowiedział również wprowadzenie na 2023 r. modelu eCitaro Range Extender z ogniwem paliwowym.

eCitaro NMC 3

Za skrótem NMC 3 kryje się nowa generacja wysokowydajnych akumulatorów przeznaczonych do napędu elektrycznego niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro. Ich zaletą jest spora pojemność, która skutkuje dużym zasięgiem bez doładowywania pośredniego. Dodatkową cechą jest modułowa konstrukcja osprzętu. eCitaro NMC 3 ma pojemność do 588 kWh, a przegubowiec eCitaro G nawet do 686 kWh.

W przeciętnych warunkach przekłada się to na zasięg 280 km dla autobusu solo eCitaro i 220 km dla eCitaro G w całym okresie eksploatacji akumulatora. W sprzyjających warunkach zasięg wynosi ponad 300 kilometrów. Oczekuje się, że pierwsze autobusy eCitaro z nową generacją baterii zostaną dostarczone przed końcem 2022 roku.

Mercedes-Benz eCitaro

Wodorowy Range Extender

Kolejna nowinka w elektrycznej rodzinie eCitaro, to wersja Range Extender, czyli wodorowe ogniwo paliwowe, które wydłuża w ruchu miejskim zasięg eCitaro do około 400 kilometrów, a wersji eCitaro G - do 350 kilometrów.

Zdaniem Mercedes-Benz, energia elektryczna jest paliwem znacznie tańszym niż wodór, dlatego firma stawia na elektrobusy, natomiast ogniwo paliwowe zasilane wodorem służy jedynie do wydłużenia zasięgu.

Premiera pojazdu i pierwsze dostawy zaplanowane są na rok 2023.

22DT037_014