IAA 2022: Debiut pierwszego autokaru elektrycznego Temsy dla Europy
Podczas wystawy IAA Transportation w Hanowerze turecka firma Temsa po raz pierwszy pokazała autobus elektryczny LD SB E.
Pojazd może być oferowany konsumentom w dwóch różnych długościach: 12 lub 13 metrów oraz w dwóch klasach: II – międzymiastowej i III – turystycznej. Temsa zaprezentowała również odnowiony model Avenue Electron.
LD SB E
Pokazany w Hanowerze model LD SB E Pojazd może pomieścić 63 osoby. W zakresie baterii producent oferuje trzy różne pojemności akumulatorów: 210, 280 i 350 kWh. Maksymalny zasięg LDSB E w odpowiednich warunkach osiągnąć to 350 kilometrów. Zdaniem firmy czas ładowania autokaru trawa do 2 godzin z ładowarką prądu stałego 150 kWh.
Umieszczenie większości elementów elektrycznych pojazdu w tym samym obszarze zapewnia również znaczną wygodę podczas serwisowania i konserwacji pojazdu, a w pełni cyfrowy panel wskaźników umożliwia łatwe śledzenie wszystkich informacji związanych z jazdą.
Dodajmy, że w ostatnich miesiącach Temsa wprowadziła na rynek model TS 45E, który przygotowała specjalnie na rynek amerykański. TS 45E. Teraz przyszedł na Europę. To oznacza, że Turcy wprowadzili na rynek w ciągu ostatnich sześciu miesięcy dwa nowe pojazdy elektryczne. Nieźle. Łącznie elektryczne portfolio firmy obejmuje pięć różnych modeli elektrobusów, gotowych do masowej produkcji. Zobaczcie na filmie moment premiery nowego autokaru:
pięć e-busów
Podczas konferencji prasowej dyrektor generalny Temsa, Tolga Kaan Dogancioglu powiedział:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Dziś jesteśmy jedną z nielicznych firm na świecie, która wprowadziła na rynek pięć różnych pojazdów elektrycznych gotowych do masowej produkcji w różnych segmentach. Dlatego z dumą prezentujemy pierwszy w Europie autokar elektryczny jako europejska firma, LD SB E. Patrząc dalej naszym celem jest, aby w 2025 r. co drugi pojazd z naszego zakładu produkcyjnego był elektryczny”.
Przypomnijmy, że od końca 2020 r., Temsa działająca w ramach partnerstwa z Sabanci Holding i czeską Grupą PPF, co m.in. oznacza współpracę z Grupą Skoda. Firma od 1968 r. wyprodukowała w swoim zakładzie ponad 130 tysięcy autobusów i midibusów.